به‌دنبال نشر گزارش‌ها از از وضع محدودیت‌ها علیه زنان و بازداشت آنان از سوی طالبان، محمدفقیر محمدی، معاون وزیر امر به معروف و نهی از منکر این گروه گفته که آن‌چه بر زنان در افغانستان انجام می‌شود، مطابق با قوانین اسلامی است.

محمدفقیر محمدی روز سه‌شنبه، ۳ دلو در پیوند به بازداشت زنان جوان در کابل و ولایات به طلوع‌نیوز گفته است که این زنان به‌دلیل عدم رعایت حجاب مورد نظر طالبان از سوی جنگ‌جویان زن وزارت امور داخله این گروه بازداشت شده‌اند.

برخلاف ادعای این مقام طالبان، ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که این زنان توسط جنگ‌جویان مرد مربوط به این گروه بازداشت و به حوزه‌های مربوطه در شهر کابل انتقال داده می‌شوند.

محمدی افزوده است: «حجاب الحمدالله نه حکم امارت است نه حکم وزارت امر به معروف، حجاب حکمی از طرف رب العالمین است. حجاب را الحمدالله مردم افغانستان صد در صد می‌خواهند، در مورد حجاب هیچ ‌کسی شکایت نکرده که ما حجاب را قبول نداریم.»

پیش از این وزارت امر به معروف طالبان بازداشت زنان در کابل را به‌شدت رد کرده بود.

گفتنی است که طالبان در این اواخر شماری از زنان جوان و دختران را در شهر کابل و برخی از ولایت‌ها به اتهام عدم رعایت حجاب مورد نظر این گروه بازداشت کرده‌اند.

این اقدام طالبان با واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی روبه‌رو شده‌ است.

این در حالی است که طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان محدودیت‌های شدید را علیه شهروندان به‌ویژه زنان وضع کرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *