شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از دبیرکل سازمان ملل خواست که زمینه انتقال قدرت از طالبان به حکومت مبتنی بر اراده مردم را فراهم کند.

این شورا این درخواست را چهارشنبه (۳۱ جوزا) در نامه‌ای سرگشاده به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مطرح کرد.

این نامه هشت‌ماده‌ای در آستانه برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل به دبیرکل این سازمان فرستاده شده که در آن تاکید شده که تغییر طالبان قابل تصور نیست و این گروه در تلاش سلطه بی‌چون چرای خود بر تمام مردم افغانستان است.

شورای مقاومت ملی در نامه خود افزوده که طالبان زمینه فعالیت ۲۲ گروه تروریستی جهانی و منطقه‌ای را در افغانستان فراهم کرده است.

این شورا همچنین انتقاد کرده که طالبان طرح انتقال شبه‌نظامیان طالبان پاکستانی به شمال و شمال‌شرق افغانستان را به اجرا می‌گذارد که نه تنها به گسترش جغرافیای جنگ می‌انجامد، بلکه ژئوپلیتیک منطقه را نیز دچار تغییر می‌کند.

در نامه همچنین تاکید شده که تقسیم طالبان به دو بخش «تندرو» و «میانه‌رو» اغواگرانه است و تفکر این گروه با اصول اسلامی و انسانی در «تضاد» قرار دارد.

شورای مقاومت ملی که اعضای آن بیشتر در ترکیه به سر می‌برند، در نامه خود به وضعیت زنان و دختران در افغانستان نیز شاره کرده و آن را مصداق «آپارتاید جنسیتی» خوانده است.

این شورا عمدتا متشکل از رهبران جهادی و مقام‌های دولت پیشین افغانستان است، در نظر دارد در نشستی در روزهای آینده به بررسی بحران افغانستان بپردازد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *