درحالی که حکومت طالبان می گوید، در اثر سرازیر شدن سیلاب ها در یک ماه گذشته در افغانستان، ۱۲۰ نفر جان باخته و ۱۵۲ تن دیگر مجروح شده اند، ادارۀ هوا شناسی افغانستان از احتمال بارندگی شدید و سرازیر شدن سیلاب های آنی بیشتر در ۱۴ ولایت این کشور خبر داده است.

براساس معلومات ادارۀ هواشناسی افغانستان، احتمال بارندگی و سراسر شدن سیلاب‌ها در ولایات کابل، بدخشان، کنر، نورستان، لغمان، ننگرهار، میدان وردک، غزنی، زابل، قندهار، لوگر، پکتیا، خوست و پکتیکا وجود دارد.

شرف الدین مسلم، معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی حکومت طالبان ناوقت روز شنبه ۳۰ جولای (هشتم اسد) به خبرنگاران گفت که در هفته‌های اخیر، ۲۱ ولایت این کشور شاهد بارندگی‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها بوده اند.

آقای مسلم افزود، در اثر سیلاب‌های اخیر، تا کنون بیش از ۳۰۰۰ منزل مسکونی در ولایت‌های مختلف تخریب شده که مشکلات زیادی را به باشندگان این ولایت‌ها به بار آورده است.

این مقام طالبان همچنان گفت که در نتیجۀ این سیلاب‌ها بخش‌هایی از سه شاهراه عمومی و صدها کیلومتر جاده‌های فرعی در برخی ولایات تخریب شده است. آقای مسلم همچنان گفت: “از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد می‌خواهیم در امر رسیدگی به نیازهای اولیه و اساسی سیلاب‌زدگان، همکاری همه جانبه نمایند.”

پیش از این، کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان از رسیدگی به سیلاب‌زدگان در افغانستان آمادگی نشان داده و گفته بود که آنان در حال حاضر مصروف بررسی در این مورد اند.

مقام‌های طالبان می‌گویند که در پی تخریب منازل مسکونی در اثر سیلاب‌ها، صدها خانواده از محلات اصلی شان بیجا شده که آنان به کمک‌های فوری نیاز دارند.

حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی حکومت طالبان از نهادهای بین‌المللی خواست تا در ساختن مسکن برای متضررین رویدادهای طبیعی به ویژه سیلاب‌زدگان در افغانستان اقدام کنند.

روز گذشته ولایات غزنی، زابل و قندهار شاهد بارندگی شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها بودند که در این حوادث طبیعی، ۱۰ نفر در غزنی و شش تن دیگر در زابل جان باخته اند.

بر اساس پیش‌بینی این اداره، احتمال تند بادهای نسبتاً شدید همراه با گرد و خاک در ولایات، بلخ، هرات، قندهار، نیمروز، فراه و هلمند نیز وجود دارد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *