فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) با نشر یافته‌های یک تحقیق عامل حمله انتحاری در جریان روند تخلیه نظامی در آگست ۲۰۲۱ در کابل را عبدالرحمان اللوگری معرفی کرده و گفته که این حمله قابل جلوگیری نبود.

خبرگزاری اسوشیتدپرس روز دوشنبه، ۲۷ حمل گزارش داده که یافته‌های این تحقیق اظهارات برخی از نظامیان امریکایی مبنی بر این‌که عامل انتحاری پیش از انجام حمله شناسایی شده بود را رد کرده است.

در این گزارش آمده است که مهاجم انتحاری عضو داعش بود و پس از تسلط دوباره طالبان از زندان آزاد شده بود.

پیش از این، تیلر ورگاس اندورس، یک نظامی امریکایی که در حمله مرگ‌بار در جریان روند تخلیه نظامی در مقابل میدان هوایی بین‌المللی کابل زخمی شده بود، سال گذشته در یک نشست استماعیه کانگرس امریکا ادعا کرده بود که تک‌تیراندازان امریکایی عامل احتمالی انتحاری را در میان جمعیت شناسایی کرده بودند، اما فرماندهان به آنان اجازه ندادند که مهاجم را از پا در آورند.

طبق این گزارش، فرد مشکوکی که از سوی نیروهای امریکایی عامل انتحاری شناسایی شده بود، مهاجم انتحاری نبوده است.

یکی از اعضای تیم تحقیق که نامی از وی در گزارش برده نشده، گفته است: «در بیش از دو سال گذشته برخی نظامیان ادعا کرده‌اند که گویا آنان مهاجم انتحاری را زیر رصد داشتند و می‌توانستند با از بین بردن وی از حمله جلوگیری کنند. اکنون می‌دانیم که این ادعاها درست نیست.»

براساس یافته‌های این تحقیق، فردی که به‌گونه نادرست مهاجم انتحاری شناخته شده بود، از ساعت هفت تا ده صبح در نزدیکی دروازه میدان هوایی بین‌المللی کابل دیده شده بود، در حالی اللوگری، هفت ساعت بعد و تنها چند دقیقه پیش از انجام حمله خود را به ساحه رسانده بود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *