مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تایید کرد یک دیپلومات این اتحادیه از ۵۰۰ روز پیش در ایران به طور «غیرقانونی» زندانی است. یوزپ بورل به خبرنگاران گفت که یوهان فلودروس کارمند سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا است.

یوهان فلودروس در سال ۱۴۰۰ عضو هیئت دیپلوماتیک اروپا در افغانستان بود.

آقای بورل روز سه‌شنبه (۱۴ سنبله) در سفری به شهر کادیز اسپانیا گفت: «می‌خواهم تاکید کنم که من شخصاً و همه تیم من در همه سطوح، نهادهای اتحادیه اروپا در هماهنگی نزدیک با مقام‌های سویدنی – که مسئولیت درجه اول در محافظت قنسولی او دارند – و خانواده او مقام‌های ایرانی را تحت فشار قرار دادیم که او را آزاد کنند.»

همچنین پتر استانو، سخنگوی کمیسیون اروپا، روز دوشنبه در یک نشست خبری بدون این که تایید کند آقای فلودروس کارمند اداره سیاست خارجی اتحادیه اروپا است، گفت که یک شهروند سویدن در ایران زندانی است.

مقام‌های اتحادیه اروپا پس از آن بازداشت این دیپلومات اروپایی در ایران را تایید کردند که روزنامه نیویارک تایمز روز دوشنبه در یک گزارش ویژه خبر داد که یوهان فلودروس از ۵۰۰ روز پیش در ایران زندانی شده است.

نیویارک تایمز به نقل از بیانیه خانواده آقای فلودروس نوشت که او در یک سفر تفریحی به ایران بازداشت شد. خانواده آقای فلودروس ۳۳ ساله تاکید کرد که او باید هرچه زودتر آزاد شود.

یوهان فلودروس در سال ۱۴۰۰ عضو هیئت دیپلوماتیک اروپا در افغانستان بود، اما به دلیل سقوط کابل به دست طالبان، نتوانست به افغانستان سفر کند. او کارش را در چهارچوب این ماموریت در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل به پیش می‌برد.

به گزارش نیویارک تایمز، آقای فلودروس با شماری از دوستانش در یک سفر توریستی به ایران رفته بود و در ۲۸ حمل ۱۴۰۱ هنگام بازگشت در میدان هوایی بازداشت شد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در پی انتشار گزارش نیویارک تایمز در پاسخ به سوالی اظهار «بی‌اطلاعی» کرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *