رینا امیری، نماینده‌ی ویژه‌ امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان می‌گوید که اشتراک‌کنندگان نشست دوحه همه بر اهمیت حقوق زنان و دختران اتفاق نظر داشتند.

این نشست به روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پشت‌ درهای بسته و به میزبانی دبیرکل سازمان ملل و اشتراک نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان برگزار شد.

امیری امروز (چهارشنبه، ۱۳ ثور) در رشته‌توییتی گفته است که این گردهمایی برای تسهیل انسجام بین‌المللی در حمایت از یک افغانستان فراگیر، صلح‌آمیز و باثبات برگزار شده بود.

او نوشته است: «همه بر اهمیت حقوق زنان و دختران اتفاق نظر داشتند و بسیاری تأکید کردند که حقوق بشر جزء اولویت‌های مشترک ما از جمله ثبات اقتصادی، مهاجرت و مبارزه با تروریسم است و باید در اولویت قرار گیرد.»

امیری افزوده است که کشورهای منطقه و با اکثریت مسلمان و جامعه‌ی بین‌المللی به همکاری هماهنگ برای حمایت از افغانستان و مردم این کشور هم‌نظر بودند.

او علاوه کرده است که بسیاری از اشتراک‌کنندگان نشست دوحه خاطرنشان کردند که در کنار تعامل با طالبان، باید تلاش‌ها و پروسه‌هایی برای تعامل با دیگر افغانستانی‌ها، به‌ویژه زنان، در داخل و خارج از کشور وجود داشته باشد

. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیروز در پایان نشست دوحه گفت که این نشست برای ایجاد رویکرد جهانی درباره‌ی افغانستان برگزار شده بود.

او افزود که همه‌ی اشتراک‌کنندگان نشست توافق داشتند که برای ثبات افغانستان نیاز به یک استراتژی تعامل است.

گوترش گفت که شرکت‌کنندگان نگران ثبات افغانستان هستند و نگرانی جدی‌شان را ابراز کردند.

در نشست دوحه نمایندگان طالبان حضور نداشتند.

در روزهای اخیر گفته می‌شد که این نشست برای بحث درباره‌ی به رسمیت‌شناختن طالبان است. آمینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل این چنین اظهارات را مطرح کرده بود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *