یک روزنامه بریتانیایی خبر داد که بیش از دو هزار همکار سابق نیروهای بریتانیایی در افغانستان، پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در پاکستان، به زودی ویزه بریتانیا را دریافت خواهند کرد.

دیلی میل این موضوع را به نقل از وزارت داخله بریتانیا گزارش داده‌ است.

به نقل از این روزنامه، سوئلا براورمن، وزیر داخله بریتانیا دیروز به مقامات دستور داده است که «فورا» به مترجمان و دیگر همکاران محلی نیروهای بریتانیایی در افغانستان ویزه داده شود.

دیلی میل می‌گوید که وزارت داخله زیر فشارهای حقوقی حامیان این پناهجویان این تصمیم را گرفته است.

یافتن خانه برای پناهندگان جدید در بریتانیا عمده‌ترین چالش ذکر شده است. حامیان این پناهجویان نگران اند که اگر محل اقامت برای آن‌ها پیدا نشود، ممکن است به بریتانیا انتقال نیابند.

منابع رسمی به این روزنامه گفتند که حکومت بریتانیا اسکان این گروه از افغانستانی ها را در هوتل‌ رد کرده است.داکتر سارا دی یونگ، عضو «اتحاد سوله» که به مترجمان سابق نیروهای بریتانیایی کمک می‌کند، گفت که حکومت توقع دارد پناهجویان قبل از ورود به بریتانیا خانه پیدا کنند. از نظر او این کار ناممکن است.

او گفت:«ادعای حکومت مبنی بر این‌که هوتل‌ها برای اقامت طولانی‌مدت مناسب نیستند، هرگز بهانه موجه برای نگه داشتن مترجمان افغان و فرزندان‌ شان در شرایط نامناسب در هتل‌های پاکستان و ایران نیست.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *