عبداللطیف منصور، وزیر انرژی و آب طالبان، که به تهران سفر کرده است، امروز با آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر ایران، دیدار و گفتگو کرده است.

آقای منصور در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشته است که در این دیدار دو طرف در مورد همکاری بیشتر در زمینه تامین انرژی تبادل نظر کردند و وزیر انرژی و‌آب طالبان خواستار کاهش تعرفه‌های برق وارداتی ایران شده است و قرار شده که کارشناسان فنی دوطرف جلسات را ادامه دهند.

سفر وزیر انرژی و آب طالبان به تهران یک روز پس از سفر هفت روزه عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان، صورت می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، قرار است وزرای انرژی پنج کشور پاکستان، عراق، ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان در مراسم افتتاحیه و بازدید از بیست‌و‌سومین ونمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران، در روز ۲۳ آبان شرکت کنند.

این نمایشگاه به مدت چهار روز و طی روزهای ۲۳-۲۶ آبان‌ در فضایی به وسعت ۵۴ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر خواهد بود.

نمایشگاه سالانه بین‌المللی صنعت برق ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری کشور در این حوزه برپا می‌شود.

به گفته برشنا- شرکت ملی برق افغانستان- در حال حاضر ۱۳۶۰ مگاوات برق در سراسر افغانستان مورد نیاز است، اما تنها ۹۶۰ مگاوات برق را از منابع داخلی و وارداتی دریافت می‌کند.

افغانستان سالانه ۲۲۰ تا ۲۸۰ میلیون دلار برای واردات برق به کشورهای همسایه می‌پردازد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *