محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان، در جریان سفرش به امارات متحده عربی، امروز با تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات دیدار کرده است.

در سایت رسمی حاکم دبی آمده که او در قصر زعبیل از سرپرست وزارت دفاع طالبان پذیرایی کرده است و دو طرف روی همکاری‌هایی صحبت کرده‌اند.

خبرگزاری دولتی باختر که در کنترل طالبان است نوشته است که در این دیدار آن‌ها روی «همکاری‌های تجاری و موضوعات دیگری» گفتگو کرده‌اند.

در اعلامیه وزارت دفاع طالبان آمده که آقای مجاهد در دیدار با تام وست، به نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان «اطمینان داد که افغانستان امن و تمام سرحدات و نقاط فرضی محفوظ بوده و از داخل خاک افغانستان هیچ نوع تهدیدی متوجه کشورهای منطقه ‌جهان نبوده و نخواهد بود».

اعلامیه می‌افزاید که او به آقای وست گفته از خاک افغانستان هم علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

سرپرست وزارت دفاع طالبان همچنین از تام وست خواسته که جهان باید به تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد.

تام وست، نمایندهٔ ویژهٔ ایالات متحده در امور افغانستان رویدادهای اخیر خشونت‌آمیز در افغانستان را غیرقابل توجیه خوانده و بر اهمیت آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی تاکید کرده است.

آقای وست که مصروف سفر به جاپان، هند و امارات متحدهٔ عرب برای مشوره در مورد بحران بشری و اقتصادی افغانستان است، گفت: “ایالات متحده حملات تروریستی در کابل و مزارشریف را که بزدلانه بود و جان افغان‌های بی گناه را گرفت، محکوم می‌کند. ما با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم. بدیهی است که این نوع خشونت توجیهی ندارد.”

یعقوب مجاهد در حال حاضر در رأس یک هیأت حکومت طالبان در امارات به سر می‌برد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *