پلیس ایران اعلام کرد که ۱۹ نفر را به اتهام حمله به خانه پناهجویان افغانستانی در شهر اقبالیه قزوین دستگیر کرده است.

روز جمعه ویدیویی منتشر کرد که در آن دیده می‌شد گروهی از افراد با سنگ و چوب به خانه مهاجران افغانستانی حمله می‌کنند.

به دنبال انتشار این ویدیو، علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی قزوین، شامگاه جمعه با اشاره به این ویدیو، گفت: «حمله تعدادی از افراد خودسر به محل سکونت اتباع خارجی در شهر اقبالیه موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است».

ابراهیمی گفت: «ماموران پولیس امنیت عمومی استان با همکاری عوامل انتظامی شهرستان قزوین بلافاصله با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی و بازداشت ۱۹ متهم در این زمینه شدند».

فرمانده انتظامی استان قزوین همچنین گفت افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

او تاکید کرد که پولیس با هرگونه رفتار خلاف قانون و ساختارشکنانه‌ای که موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شود، قاطعانه برخورد می‌کند و به هیچ شخص و گروهی اجازه ناامنی نخواهد داد.

در ویدیوی دلخراشی که از یک از محلات شهر اقبالیه روز جمعه، ۱۴ میزان، به افغانستان اینترنشنال رسید، جوانان محلی با سنگ و چوب به در و پنجره خانه‌های مهاجران حمله می‌کنند.

در حالی که مهاجمان می‌خروشند و به پنجره سنگ می‌زنند، از پشت پنجره‌ای که دو قلب سرخ‌رنگ بر روی آن نقاشی شده، صدای کودکی شنیده می‌شود که از ترس فریاد می‌زند «یا ابالفضل».

مهاجران افغانستانی در این شهر در پیام‌هایی که در گروه‌های تلگرامی و واتس‌آپی میان خود دست به دست می‌کنند، به همدیگر توصیه می‌کنند از خانه بیرون نشوند، غذای کافی داشته باشند و درها و پنجره‌ها را قفل کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *