انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا روز جمعه با بلاول بوتو زرداری، همتای پاکستانی خود گفتگوی تلفونی کرد.

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که آقای بلینکن در این گفتگو بر تقویت روابط دوجانبه، تعهد قاطع پاکستان و امریکا بر ثبات در افغانستان و مبارزه با تروریزم تاکید کرده است.

در خبرنامه وزارت خارجه امریکا آمده است که دو طرف «بر تعامل مداوم در تجارت و سرمایه‌گذاری، انرژی، بهداشت و آموزش» تاکید کرده‌اند.

در همین حال وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که آقای بلینکن در این تماس تلفونی تصدی پست وزارت خارجه پاکستان را به بلاول زرداری تبریک گفته است.

در خبرنامه این وزارت به نقل از وزیر خارجه پاکستان آمده است: «تعامل سازنده و پایدار میان دو کشور بر اساس احترام و منافع متقابل برای ارتقای صلح، توسعه و امنیت در منطقه و فراتر از آن ضروری است.»

وزیر خارجه پاکستان به همتای امریکایی‌اش گفته است که چشم‌انداز اسلام‌آباد بر توسعه انسانی، ارتباط منطقه‌ای و همسایگی صلح‌آمیز متمرکز است.

وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه این هفته گفت که می‌خواهد در زمینه مبارزه با تروریزم و امنیت مرزی با پاکستان همکاری کند.

ند پرایس، سخنگوی این وزارتخانه در یک نشست خبری روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی در مورد بازگرداندن کمک‌های امنیتی ایالات متحده به پاکستان گفت: «ما به روابط دوجانبه خود ارزش قایل هستیم و می‌خواهیم در زمینه‌هایی که منافع مشترک با شرکای پاکستانی خود داریم به همکاری با یکدیگر ادامه دهیم.»

او افزود که حوزه‌های همکاری میان دو کشور «شامل مبارزه با تروریزم و امنیت مرزها» می‌شود.

وزیران خارجه دو کشور در حالی در باره مبارزه با تروریزم و ثابت در افغانستان صحبت می‌کنند که عمران خان، نخست‌وزیر مخلوع پاکستان ادعا کرده است امریکا می‌خواهد از طریق پایگاه‌های هوایی این کشور وضعیت افغانستان را رصد کند.

او در پادکستی که در کانال شخصی یوتیوبش منتشر کرده، گفته است که خواهان روابط دوجانبه خوب با امریکا است، اما «پاکستان نباید وارد هیچ جنگی شود».

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *