اعماق، پایگاه اطلاع‌رسانی داعش، می‌گوید که یک جنگجوی این گروه با عبور از موانع امنیتی طالبان توانست خود را در نزدیک دروازه سفارت روسیه در کابل منفجر کند.

به نقل از اعماق، داعش با این حمله نشان داد که برخلاف اظهارات طالبان همچنان یک تهدید امنیتی در افغانستان است.

وزارت خارجه روسیه تایید کرد ۲ تن از کارمندان سفارت این کشور در این حمله کشته شدند. سخنگوی پولیس طالبان در کابل گفت که چهار فرد ملکی نیز جان خود را در این حادثه از دست دادند. اما، داعش مدعی است که در این حمله ۲۵ نفر، به شمول شماری از محافظان طالب را به هلاکت رسانده است.

یک مسئول امنیتی طالبان به الجزیره گفته بود که در این حمله ۸ نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در خبر سایت اعماق آمده است که این حمله نشان داد طالبان برخلاف وعده‌هایی که به کشور های منطقه داده اند، قادر به جلوگیری از حملات داعش نیستند.

داعش می‌گوید: «این حمله چند روز پس از اظهارات سخنگوی طالبان انجام یافت که به کشورهای منطقه، بشمول روسیه اطمینان داد که داعش بیش از این تهدیدی در افغانستان نیست.»

پس از این حادثه، وزارت خارجه طالبان در اعلامیه‌ای اطمینان داد که برای تامین امنیت سفارتخانه‌ها گام‌های جدی برداشته شده است.

روسیه از معدود کشورهای است که با روی کار آمدن طالبان سفارت این کشور به کارش در کابل ادامه داد. اما، مسکو تا هنوز به طور رسمی طالبان را به‌رسمیت نشناخته است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *