خبرگزاری ایرانی تسنیم گزارش داده است که طالبان محمدحسین ولایتی، عکاس و تدوینگر این خبرگزاری را از میدان هوایی کابل بازداشت کرده‌اند.

بر اساس گزارشی که این خبرگزاری امروز (سه‌شنبه، ۳۱ اسد) منتشر کرده، این عکاس روز شنبه هفته‌ی جاری و هنگام برگشت به ایران از میدان هوایی کابل بازداشت شده است.

در گزارش تسنیم آمده است که عکاس این خبرگزاری «به‌صورت قانونی و از طریق مرز هوایی وارد افغانستان شده و مدت ۱۰ روز نیز در کابل حضور داشته است».

این خبرگزاری نوشته است که عکاس آن‌ «بدون هیچ‌گونه توضیح مشخصی بازداشت شده است» و با وجود پی‌گیری‌ها، طالبان دلیلی برای بازداشت او ارائه نکرده‌اند.

در گزارش این خبرگزاری آمده است: «با توجه به ذهنیت منفی ایرانیان نسبت به مواجهه‌ی طالبان با خبرنگاران ایرانی، انتظار می‌رود که این گروه بدون هرگونه معطلی نسبت به آزادسازی محمدحسین ولایتی اقدام کند.»

نهادهای امنیتی و سخن‌گویان طالبان تا اکنون در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

طالبان از زمان تسلط دوباره‌ بر افغانستان، بارها متهم به آزار و اذیت خبرنگاران خارجی شده‌ و شماری از خبرنگاران خارجی را نیز بازداشت کرده‌اند.

این در حالی است که طالبان در هفته‌های اخیر موج جدیدی از بازداشت خبرنگاران داخلی را نیز آغاز کرده‌ و طی ده روز نُه خبرنگار را بازداشت کرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *