حدود هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به سالک، از ابتدای امسال تاکنون، با مراجعه به مراکز بهداشتی-درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خدمات رایگان بهره‌مند شدند.

مدیر پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یک سال گذشته هم ۴۰ بیمار مبتلا به مالاریا درمان شدند.

نهبندانی، گزش توسط پشه سالک را عامل بیماری سالک و ایجاد زخم در بیمار دانست و افزود: محل جمع آوری زباله و نخاله، مکان خوبی برای زندگی پشه سالک است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع برخی از بیماری‌ها در کشور‌های همسایه، مراقبت‌های مرزی برای اتباع خارجی انجام می‌شود که در مجموع ۶۰۰ هزار مراقبت ثبت شده است.

نهبندانی با اشاره به اینکه نمونه گیری از ۴ هزار بیمار مشکوک به آنفلوانزا و بیش از ۱۹ هزار نمونه کرونا از دیگر خدمات این حوزه است گفت: راه اندازی دو مرکز انجام تست HIV شهید قدسی و شهید صفاری، شناسایی و درمان قطعی ۳۰۰ بیمار مبتلا به هپاتیت C در مراکز و خانه‌های گرم و کمپ‌های ترک اعتیاد، از دیگر خدمات حوزه مدیریت و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

مدیر پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیر دار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برگزاری پویش غربالگری سل اتباع با انجام سه هزار غربالگری در طی سال جاری انجام شده است، گفت: در طی این پویش ۴۷ بیمار مبتلا به سل شناسایی و درمان شدند.

وی گفت: یکی از مهمترین رویکرد‌های مدیریت پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیر دار، شناسایی زود هنگام بیماری‌ها و پرهیز از طغیان و شیوع بیماری‌ها است که این امر با مراقبت‌های بهداشتی و درمانی امکان پذیر است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *