حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ملی ایران گفته است که افغانستان با وجود توقف نبردها به صلح و ثبات مورد نظر افغان‌ها نرسیده است. او معتقد است که طالبان از طریق لویه جرگه و مراجعه به مخالفان خود به ثبات پایدار در کشور دست یافته می‌توانند.

کرزی در این مصاحبه از توقف جنگ و کشته نشدن مردم در افغانستان ابراز خشنودی کرد. اما، او به رغم این گفت: «ما هنوز به صلح و ثبات دلخواهی که آرزوی ملت افغانستان است، نرسیده ایم. صلحی که از طریق اتفاق و اتحاد ملی حاصل شود.»

او از گروه طالبان خواست که به مخالفان خود که افغانستان را از روی نارضایتی ترک کرده اند، مراجعه کند.

رئیس جمهور پیشین خاطر نشان کرد که حکومت مردم افغانستان هنوز در تصمیم‌گیری‌های دولت شامل نیستند. او افزود که سهم‌گیری در امور کشور و «تمثیل اراده مردم افغانستان در شرایط فعلی تنها از طریق لویه جرگه ممکن است تا از این طریق به قانون اساسی دلخواه مردم افغانستان برسیم.»

کرزی در مصاحبه با خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ایران گفت که طالبان در قسمت رعایت حق‌آبه ایران از دریای هیرمند با این کشور همکاری کند.

کرزی یکی از سیاسیون موافق صلح با طالبان بود و حتی در زمان حکومتش ارتباط های نزدیکی با طالبان داشت و بسیاری از مردم افغانستان وی را یکی از حامیان طالبان می دانند و معتقد هستند که رفتارها و سیاست های نا صحیحی در زمان حکومت کرزی، باعث بازسازی و قدرت گیری مجدد طالبان در افغانستان شد

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *