حسن کاظمی قمی، نماینده‌ی ویژه و سفیر ایران در کابل می‌گوید که در سفرش به پاکستان، با همتایان پاکستانی خود توافق کرده‌اند که کشورهای همسایه‌ی افغانستان هسته اصلی گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان را تشکیل داده و بسته‌ای از پیشنهادات سازنده را به حکومت سرپرست افغانستان (طالبان) ارائه کنند.

قمی شب گذشته (دوشنبه، ۲۵ جدی) در رشته‌پیامی در ایکس سفرش به اسلام‌آباد را ادامه‌ی تلاش‌های منطقه‌ای ایران برای کمک به مردم افغانستان خوانده و گفته است که با جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه‌ی موقت و آصف درانی، نماینده‌ی ویژه پاکستان در امور افغانستان و سایر مقام‌های پاکستان دیدار کرده است.

این دیپلمات ایرانی نوشته که در این ملاقات‌ها تأکید کرده است که صلح و ثبات منطقه وابسته‌ به صلح و ثبات در افغانستان است و آنچه که می‌تواند به برقراری این صلح کمک کند، ابتکارات منطقه‌ای با محوریت کشورهای همسایه‌ی افغانستان است.

او نوشته است: «در این چارچوب، با همتایان پاکستانی توافق کردیم که کشورهای همسایه‌ی افغانستان هسته اصلی گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان را تشکیل داده و بسته‌ای از پیشنهادات سازنده را به حکومت سرپرست افغانستان ارائه کنند.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *