در تازه‌ترین مورد ۳۳۹ پناهجوی افغانستانی روز چهارشنبه ۲۰ دسمبر (۲۹ قوس) از پاکستان وارد شهر تورانتوی کانادا شدند.

همچنان کانادا در ماه نومبر سال روان میلادی در شش مرحله ۱۸۶۰ پناهجوی افغانستانی را از کشورهای مختلف به ویژه پاکستان انتقال داده است.

کانادا در دو سال گذشته پناهجویان افغانستانی را از پاکستان، تاجیکستان و امارات متحده عربی با پروازهای چارتر به این کشور منتقل کرده است.

در این حال، نزدیک به ۱۸هزار درخواست افغان‌ستانی ها برای اسکان مجدد در کانادا هنوز توسط سازمان‌های غیر دولتی کانادایی و بین‌المللی و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در حال بررسی است.

پیش از این،‌ اداره مهاجرت و شهروندی کانادا گفته بود که از اگست ۲۰۲۱ تا اکنون ۴۳هزار و ۸۳۵ پناهجوی افغانستانی به کانادا منتقل و اسکان داده شده اند که با پناهجویان تازه وارد، این رقم از مرز ۴۴هزار عبور می‌کند.

در میان پناهجویان افغانستانی که تا اکنون در کانادا پذیرفته شده اند، بیش از ده‌هزار نفر آنان افرادی اند که برای موسسات و برنامه‌های کانادا در افغانستان کار می‌کردند. افزون بر این، بیش از ۱۶هزار نفر دیگر، به ویژه زنان و فعالان جامعه مدنی، تحت ملاحظات بشردوستانه در این کشور پذیرفته شده اند.

کانادا این تعداد پناهجوی افغانستانی را در حالی انتقال داده است که تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی با توجه به طرح حکومت پاکستان مبنی بر اخراج یک میلیون و ۷۰۰هزار مهاجر بدون مدارک قانونی، از کشورهای غربی خواسته اند که پناهندگان واجد شرایط را هرچه عاجل از پاکستان تخلیه کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *