وزارت مهاجرین طالبان خبر داده است که دیروز اول عقرب/آبان حدود ۱۰ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان و ایران به صورت اجباری یا داوطلبانه به افغانستان بازگشته‌اند.

این وزارت با انتشار خبرنامه‌ای اعلام کرده است که دیروز «۵ هزار و ۱۹۶ مهاجر افغانستانی از طریق گذرگاه‌های تورخم و سپین بولدک به طور اجباری به کشورشان بازگشت کردند.

مهاجرین بازگشت‌کننده در ادارات مهاجرین ولایت‌های ننگرهار و قندهار ثبت شدند و برای دریافت کمک به دفاتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان معرف شدند.»

این وزارت همچنین خبر داده است که دیروز «۳ هزار و ۳۱۰ مهاجر افغان از ایران به صورت اجباری یا داوطلبانه به افغانستان عودت کردند.»

با نزدیک ضرب‌الاجل تعیین شده (اول نوامبر) از سوی دولت پاکستان برای اخراج پناهجویان افغان در این کشور، شمار آنهایی‌که از پاکستان اخراج می‌شوند به شدت افزایش یافته است.

ایران و پاکستان گفته‌اند که این پناهجویان کسانی اند که اسناد قانونی برای اقامت در این کشورها را ندارند. اما شماری از پناهجویان افغان که در پاکستان به سر می برند به بی بی سی گفتند که حکومت هم پناهجویان با اسناد و هم بدون اسناد را یکجا رد مرز می‌کند.

آنها می‌گویند که پولیس پناهجویان را دستگیر و آزار و اذیت می کند. شماری مکتوبی، برای تخلیه خانه های کرایی در پاکستان دریافت کرده‌اند. طالبان در روزهای اخیر همه روزه از بازگشت حدود ۱۰ هزار پناهجوی افغان از پاکستان و ایران گزارش داده‌اند.

سازمان ملل از کشور های همسایه افغانستان خواسته است تا پناهجویان افغان را به زور از اخراج نکنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *