اولین جام جهانی پاییزی فوتبال در غرب آسیا و کشوری مسلمان از امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه بصورت رسمی آغاز می شود.

قطر کشوری کوچک ولی با ثروت بالاست که توانسته اولین کشور خاورمیانه باشد که امکان برگزاری مسابقات جام جهانی را بدست می آورد. اینکه قطر چرا و چگونه این میزبانی را بدست آورد تاهنوز برای بسیاری جای سوال است؛ فیفا در حالی میزبانی را به قطر واگذار کرد که از هیئت رییسه وقت فدراسیون بین المللی فوتبال، اکثرا به دلیل فساد مالی حالا در عرصه مدیریت فوتبال حضور ندارند.

جام جهانی که پیشتر با اعتراض های بسیاری مواجه شده بود، حالا در فاصله یک دو روز تا مسابقات شگفتی های عجیبی را خلق کرده است.

واحدهای تذکر حجاب و پوشش، ممنوعیت شرب مشروبات الکلی، سکوت در وقت پخش اذان و منع آزادی بیان و صحبت علیه اسلام، قوانین عجیبی است که حالا طرفدران فوتبال در سراسر جهان را در حیرت فرو برده است.

برگزاری جام جهانی در کشوری که ذاتا توانایی برگزاری این مسابقات را نداشته و به لطف پول های نفتی و دلارهای خرج شده در سراسر جهان، این امکان را بدست آورده، باعث شده تا اصول اخلاقی زیادی زیر پا گذاشته شود.

کارگران زیادی در مسیر ساخت و ساز قطر برای جام جهانی از بین رفتند و طرفداران فوتبال روی صندلی هایی خواهند نشست که ممکن است محل مرگ و رنج کشیدن کارگری باشد.

بهرحال قطر توانست با تبلیغات فراوان و هزینه های بسیاری، پرخرج ترین مسابقات جام جهانی فوتبال را بدست آورد و امروز مردم در سراسر دنیا به تماشای رقابت ستارگان فوتبال خواهند نشست. ستارگانی که طرفداران شان منتظر هستند تا در پایان این ماراتن جذاب، کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند. ستارگانی مانند رونالدو، مسی، سیلوا، مودریچ و.. که دیگر آنها را در قامت جام جهانی نخواهیم دید.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *