ارزیابی سالانه تهدیدها علیه امنیت ملی امریکا» نشان می‌دهد که رژیم طالبان قدرت خود در افغانستان را تقویت و نیروهای مخالف این گروه را سرکوب کرده است.

بربنیاد این گزارش که روز دوشنبه، ۲۱ منتشر شد، چشم‌انداز مقاومت تهدیدآمیز علیه رژیم طالبان پایین است، زیرا «بسیاری افغانستانی ها ها از جنگ و انتقام‌جویی طالبان خسته‌اند.»

در این گزارش افزوده شده است که نیروهای مسلح مخالف طالبان «رهبری قوی» و حمایت خارجی ندارند.

با این حال، یافته‌های آژانس‌های اطلاعاتی امریکا نشان می‌دهد که رژیم طالبان به بحران بشری جاری و ضعف‌های اقتصادی افغانستان رسیده‌گی نخواهد کرد و «به اولویت اجرای حکومت دینی ادامه خواهد داد.»

در گزارش آمده است: «طالبان به تطبیق اقدامات محدودکننده، اجرای مجازات‌ در محضر عام، سرکوب اعتراضات و جلوگیری از حضور بیش‌تر زنان و دختران در مکاتب متوسطه و دانشگاه ادامه خواهند داد.»

به گفته امریکا، تمرکز قدرت‌های منطقه بر این است که مشکلات افغانستان محدود به داخل این کشور بماند و همزمان تلاش می‌کنند تا تعاملات دوجانبه با طالبان را گسترش دهند.

در گزارش اما تاکید شده است که کشورهای منطقه به درخواست طالبان مبنی ‌بر به‌رسمیت‌ شناختن این گروه با احتیاط عمل خواهند کرد.

در بخشی از گزارش آژانس‌های اطلاعاتی امریکا افزوده شده که شاخه خراسان داعش با هدف قرار دادن منافع سایر کشورها در افغانستان، در پی تضعیف مشروعیت رژیم طالبان است.

پیش از این، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در گزارش فصلی خود نوشته بود که گروه‌های مخالف مسلح طالبان «هیچ چالشی» در کنترل مناطق در برابر این گروه ایجاد نکرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *