وزارت امنیت داخلی ایالات متحده امریکا فرآیند جدیدی را اعلام کرده است که اجازه می‌دهد شهروندان واجد شرایط افغانستان مجوز زندگی و کار در امریکا را تمدید کنند.

در بیانیه‌ی این وزارت که روز پنج‌شنبه، ۱۸ جوزا منتشر شده، آمده است که فرآیند تازه ساده و بدون هزینه است و برای افراد واجد شرایط امکان تمدید مجوز اقامت دو ساله را فراهم می‌کند.

طبق این بیانیه، این اقدام بخشی از تعهد مداوم دولت بایدن به امنیت و رفاه هزاران شهروند افغانستان است که از طریق عملیات موسم به «استقبال از متحدان» به امریکا منتقل شده‌اند.

در بیانیه‌ی وزارت امنیت داخلی ایالات متحده امریکا آمده است که درخواست‌های تمدید به‌صورت موردی و براساس دلایل بشردوستانه بررسی خواهد شد.

این وزارت شهروندان افغانستان را که در حال حاضر در ایالات متحده امریکا زندگی می‌کنند، تشویق کرده است که برای اقامت دایمی در این کشور درخواست بدهند.

این درحالی است که در ماه جدی سال گذشته‌ی خورشیدی مجلس سنای ایالات متحده امریکا لایحه‌ای که برای پناه‌جویان بلاتکلیف افغانستان بسیار حیاتی دانسته می‌شد، تصویب نکرد.

پس از آن، در اواخر ماه دلو سال گذشته «سی‌بی‌اس نیوز»، یک رسانه امریکایی گزارش داد که هزاران پناه‌جوی اهل افغانستان که پس از سقوط کابل به امریکا تخلیه شده‌اند، در تابستان امسال در معرض خطر از دست‌دادن مجوز کار و اخراج از این کشور قرار دارند.

در ماه ثور امسال اما خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که دولت بایدن به شهروندان افغانستان که پس از تسلط طالبان فرار کرده‌اند، اجازه می‌دهد در ایالات متحده بمانند و کار کنند.

با سقوط کابل به‌دست طالبان، هزاران نفر از سوی امریکا و متحدانش تخلیه شدند. براساس گزارش‌ها، حدود ۷۷ هزار نفر به امریکا منتقل شده‌اند.

خروج امریکا از افغانستان از سوی برخی از نمایندگان کانگرس امریکا «آشفته» خوانده شده و کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *