احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان بدون این‌که از فرد یا گروهی نام ببرد، می‌گوید که طی نزدیک به سه سال گذشته شماری از افراد در داخل و خارج از کشور با «نادیده گرفتن درد و رنج مردم»، به‌ویژه زنان در افغانستان، برای حمایت از طالبان «لابی‌گری» می‌کردند.

مسعود این اظهارات را عصر روز شنبه، ۲۵ حمل در یک نشست مجازی که به هدف یابود از یک ‌ساله‌گی کشته شدن هفت تن از اعضای جبهه آزادی افغانستان برگزار شده بود، مطرح کرده است.

او خطاب به حامیان طالبان گفته است: «تلاش‌ها، برنامه‌ها، مفکوره‌ها و عمل لابی‌گران طالبان نشان داد که کارنامه سیاه، سفیدشدنی نیست.»

وی افزوده است: «هرگونه تلاش هرگونه مماشات به‌خاطر هم‌کلامی، تعامل و هر اسم دیگری که از آن استفاده کردند، نشان داد که راهی به‌جای نبرد و استبداد روزبه‌روز ریشه دواند.»

رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان تاکید کرد که طالبان تمام دروازه‌های صلح و گفت‌وگو از یک مجرای «مشروع و سیاسی» را بسته کرده‌اند.

در این نشست یاسین ضیا،‌ فرمانده عمومی جبهه آزادی افغانستان نیز بر ادامه «مقاومت علیه» طالبان تاکید کرده است.

گفتنی است که اکمل امیر، بصیر اندرابی،‌ قربان‌علی بامیانی، صبور فاریابی، حسین سمنگانی، فهیم سالنگی و برهان‌الدین اندرابی، از فرماندهان و اعضای جبهه آزادی در ۲۲ حمل سال گذشته در ولسوالی سالنگ پس از درگیری با جنگ‌جویان طالبان کشته شدند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *