مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که قرار است مرحله دوم اخراج پناه‌جویان افغانستانی از این کشور آغاز شود.

روزنامه دان روز دوشنبه، ۶ حمل به ‌نقل از منابع خود گزارش داده که دولت پاکستان به پولیس این کشور دستور داده است تا اطلاعات را در مورد محل زنده‌گی افغان‌های دارنده کارت اقامت موقت به سرعت تهیه کند.

بربنیاد اطلاعات نهادهایی بین‌المللی،  حدود ۲.۱۸ میلیون پناه‌جوی افغانستانی دارای مدرک، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت راجستریشن و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در پاکستان زنده‌گی می‌کنند.

یک مقام پاکستانی که نامی از وی در گزارش برده نشده، گفته است که  احتمالاً مرحله دوم اخراج پناه‌جویان افغانستانی از این کشور در اوایل یا نیمه تابستان پیشرو، آغاز شود.

براساس اطلاعات، دولت پاکستان در مرحله دوم اخراج پناه‌جویان افغانستانی نیز به آنان یک ماه فرصت می‌دهد تا داوطلبانه به کشورشان برگردند.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، حدود ۶۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار افغان دیگر هم در پاکستان پناهنده شده‌اند که پاسپورت و ویزه اقامت برخی از آنان منقضی شده و در بی‌سرنوشتی به‌سر می‌برند.

این در حالی است که دولت پاکستان در نوامبر گذشته مرحله نخست اخراج اجباری حدود ۱.۷ میلیون پناه‌جوی افغانستانی فاقد مدرک اقامت را از این کشور آغاز کرد.

از آغاز این مرحله تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار پناه‌جوی افغانستانی داوطلبانه و یا هم به‌گونه اجباری به افغانستان برگشته‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *