سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که مرتضی بهبودی، روزنامه‌نگار و عکاس افغانستاتی – فرانسوی پس از گذراندن ۲۸۴ روز حبس از سوی طالبان آزاد شده است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «دادگاه طالبان دستور آزادی مرتضی بهبودی را صادر کره است و او پس ۲۸۴ روز حبس از زندان پلچرخی آزاد شده است».

آقای بهبودی در ۷ جنوری‌/ژانویه امسال پس از ورود به افغانستان در کابل بازداشت شد. براساس بیانیه «گزارشگران بدون مرز» در جلسه امروز دادگاه جنایی طالبان در کابل، قضات او را از همه اتهامات از جمله جاسوسی، «حمایت غیرقانونی از خارجی‌ها» و کمک به عبور از مرزها به کشور دیگر تبرئه کردند.

کریستوفر دیلایر، دبیرکل سازمان «گزارشگران بدون مرز» گفت: «تصمیم دادگاه جنایی کابل برای آزادی مرتضی بهبودی البته برای همسرش الکساندرا، دوستان و همکارانش و برای همه مدافعان آزادی مطبوعات خبر خوشی است…سازمان گزارشگران بدون مرز در تلاش است تا در چند روز آینده مرتضی به همسر و خانواده‌اش در پاریس بپیوندد.»

الکساندرا مستواجا، همسر مرتضی بهبودی نیز در ایکس با تایید آزادی او نوشته است: «با آزادی مرتضی، روشنی به دنیای من بازگشت و زندگی دوباره برایم آغاز می‌شود. من به خاطر همه حمایت‌ها سپاسگزارم. هیچ کس نباید تجربه بازداشت خودسرانه و درد بی‌خبری از وضعیت عزیز خود را تجربه کند. باز هم می گویم روزنامه‌نگاری جرم نیست.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *