کمیته‌ی بین‌المللی نجات (IRC) گفته است که با وجود درگیری و آوارگی در اوکراین، جهان نباید بحران افغانستان را فراموش کند.

این کمیته در بیانیه‌ای که روز جمعه (۱۳ حوت) منتشر کرده، گفته است که جامعه جهانی باید از این فرصت در افغانستان برای جلوگیری از قحطی، نجات جان افراد و پایان‌دادن به شرایط وحشتناک پیش روی زنان و دختران استفاده کند.

کمیته‌ی بین‌المللی نجات از اقدامات اخیر امریکا «برای افزایش حمایت از مردم افغانستان و رسیدگی به بحران اقتصادی» این کشور استقبال کرده است.

این کمیته در عین حال با اشاره به نشست آینده‌ی اهداکنندگان کمک به افغانستان افزوده است که انتظار توجه مستمر، افزایش مقیاس کمک‌های بشردوستانه و تغییر سیاست برای کاهش بحران اقتصادی را دارد.

آماندا کاتانزانو، معاون سیاست و حمایت کمیته‌ی بین‌المللی نجات از تصمیم بانک جهانی مبنی بر اعطای یک میلیارد دالر از صندوق امانی بازسازی افغانستان به آژانس‌های سازمان ملل متحد و سازمان‌های کمک‌رسانی استقبال کرده است.

او گفته است که با توجه به شدت بحران، این وجوه باید فوراً توزیع شود و همچنین برای پرداخت حقوق کارمندان دولت مانند کارکنان صحی و معلمان که بسیاری از آنها بیش از هفت ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند، استفاده شود.

کمیته‌ی بین‌المللی نجات افزوده است که نیازهای مالی برای پاسخ بشردوستانه در افغانستان نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده است؛ اما برای پاسخ ۸۷ درصد بودجه کمبود است.

در بیانیه‌ی این کمیته آمده است: «از آنجایی که اهداکنندگان در این ماه برای یک کنفرانس متعهد گردهم می‌آیند، باید بودجه کمک‌های بشردوستانه را افزایش دهند و متعهد به تغییر سیاست‌ها برای کاهش بحران اقتصادی شوند.» کمیته‌ی بین‌المللی نجات تأکید کرده است تا زمانی که اقدامات گسترده برای احیای اقتصاد افغانستان اتخاذ نشود، مردم آسیب خواهند دید و جان‌ها از دست خواهند رفت.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *