هوگو شورتر، کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان می‌گوید که کشورش از خشونت برای تغییر سیاسی در افغانستان حمایت نمی‌کند

او در بیانیه‌ای که روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۹ جوزا) در واکنش به ادامه‌ی خشونت در افغانستان منتشر کرده، گفته است: «بریتانیا از هیچ‌کس، از جمله اتباع افغانستان که به‌دنبال دستیابی به تغییر سیاسی از طریق خشونت یا هرگونه فعالیتی که خشونت را برای اهداف سیاسی تحریک می‌کند، در افغانستان حمایت نمی‌کند».

کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان افزوده است که کشورش از خاک خود اجازه برنامه‌ریزی یا آماده‌سازی خشونت را نیز نمی‌دهد و مانع آن خواهد شد.

او گفته است: «خشونت از هر نوعی که باشد به نفع افغانستان و جامعه بین‌المللی نیست و ما از انواع حملات تروریستی ابراز تاسف می‌کنیم.»

هوگو شورتر اضافه کرده است که برای ارتقای صلح و ثبات، ارائه حمایت‎های بشردوستانه به مردم افغانستان و رسیدگی به نگرانی‎های مشترک در مورد امنیت، هیچ جایگزینی برای تعامل با طالبان وجود ندارد و «این کاری است که ما انجام می‌دهیم».

او طالبان را «دولت فعلی افغانستان» خوانده، در حالی که بریتانیا تاکنون حاکمیت این گروه را به رسمیت نشناخته است.

در همین حال، خشونت و حملات علیه غیرنظامیان در افغانستان به‌رغم وعده‌ی طالبان برای تامین امنیت همچنان ادامه دارد.

اوایل صبح دیروز معبد هندوها در ساحه کارته پروان شهر کابل هدف چند انفجار و حمله مهاجمان مسلح قرار گرفت که به گفته‌ی طالبان در نتیجه این حمله، دو نفر کشته و هفت دیگر زخمی شده‌اند. مسئولیت این حمله را گروه داعش به عهده گرفته است.

از جانب دیگر، جنگ در بخش‌های از ولایت‌های پنجشیر و ولایت بغلان میان جبهات مخالف طالبان و نیروهای این گروه جریان دارد. در این مناطق طالبان متهم به کشتار، کوچ‌اجباری، بازداشت و آزار و اذیت غیرنظامیان شده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *