ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان در قندهار پوسترهایی را در سراسر این شهر نصب کرده، که در آن نوشته شده است: «زنی که حجاب را رعایت نمی‌کند، تلاش می‌کند به دیگر حیوانات شباهت پیدا کند.»

این پوسترها در تخته‌های تبلیغاتی، رستورانت‌ها و دکان‌های شهر قندهار آویخته شده است.

در این پوسترها نوشته شده است که «پوشیدن لباس‌های کوتاه، تنگ و نازک نیز حکم بی‌حجابی را دارد.»

عبدالرحمن طیبی، رییس امر به معروف و نهی منکر طالبان در ولایت قندهار روز پنجشنبه، ۲۶ جوزا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تأیید کرد که مأموران ریاست او این پوستر را در سرتاسر شهر قندهار نصب کرده است.

نصب این پوستر طالبان در شهر قندهار، واکنش‌های برخی از سیاسیون و فعالان مدنی افغانستان را برانگیخته است

فعالان مدنی می‌گویند طالبان از انسان‌هایی که پوشش اجباری آن‌ها را نمی‌پذیرند، انسان‌زدایی و به کرامت انسانی آن‌ها اهانت کرده‌اند.

امرالله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان در صفحه رسمی توییترش نوشته است که طالبان با این «پیام نفرت‌انگیز» به میلیاردها انسان در جهان به گونه مستقیم توهین کرده است.

طالبان از زمان مسلط شدن بر افغانستان تلاش کرده‌اند تا هر روز محدودیت‌های بیشتری را بر زنان وضع کنند.

طالبان در اوایل ماه می فرمانی منسوب به ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه را منتشر کردند که در آن از زنان خواسته شده بود که در خانه بمانند.

به دنبال صدور این فرمان، به زنان دستور داده شد در صورت نیاز به بیرون رفتن در انظار عمومی خود را به صورت کامل بپوشانند.

فرمان منسوب به هبت‌الله آخوندزاده، به زنان هشدار می‌دهد که اگر سرتاسر بدن، دستان و صورت خود را بپوشند، یک عضو مرد خانواده‌شان اخطاریه دریافت خواهد کرد، بازداشت خواهد شد و در صورتی که کارمند نهادهای دولتی باشد، از کار اخراج خواهد شد.

روز چهارشنبه، ۲۵ جوزا میشل باشله، کمشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که زنان افغانستان زیر سلطه طالبان در وضعیت «بحرانی» به سر می‌برند.

بعد از ورود طالبان به کابل در ماه اگست پارسال، زنان افغانستان به تدریج از بسیاری حقوق اساسی شهروندی‌شان محروم شدند. اکنون بیش از ۲۷۳ روز می‌شود که طالبان مانع ورود دانش‌آموزان دختر دوره‌های ثانوی به مکاتب و ادامه آموزش آن‌ها شده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *