آصف درانی، نماینده‌ی ویژه پاکستان در امور افغانستان گفته است که شش‌هزار جنگ‌جوی تحریک طالبان پاکستان یا تی‌تی‌پی در افغانستان حضور دارند.

به گزارش رسانه «دی پاکستان دیلی»، درانی این اظهارات را در برنامه یوتیوب «سالن سفیران» مطرح کرده است.

او گفته است که تحریک طالبان پاکستان شش‌هزار جنگ‌جو در افغانستان دارند و این جنگ‌جویان در حملات علیه نیروهای امنیتی پاکستان در امتداد مرز مشارکت دارند.

درانی گفته است: «صلح در افغانستان در واقع به یک کابوس برای پاکستان تبدیل شده است، زیرا افرادی که در داخل افغانستان پناه‌گاه‌ دارند، این حملات را انجام می‌دهند.»

درانی در ادامه افزوده است که طالبان در افغانستان «یا پاکستان را انتخاب کنند یا تحریک طالبان پاکستان».

او اضافه کرده است: «کنترل و خلع سلاح آنان (جنگ‌جویان تی‌تی‌پی) بر عهده دولت افغانستان است. آن‌ها نمی‌توانند از مسئولیت شانه خالی کنند.»

درانی همچنین گفته است که تحریک طالبان پاکستان و طالبان افغانستان روابط دیرینه‌ای دارند و گفته می‌شود که آن‌ها دو روی یک سکه هستند.

درانی یادآور شده است که مقام‌های طالبان در سفرشان به اسلام‌آباد در دیدار با مقامات پاکستانی، به فرمان رهبرشان اشاره کردند که او حملات در پاکستان را حرام اعلام کرده است.

این دیپلمات پاکستانی افزوده است که طالبان افغانستان باید طالبان پاکستانی را به‌خاطر نقض دستور هبت‌الله آخوندزاده مجازات کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *