بازرس امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) می‌گوید، با توجه به وضعیت «وخیم» افغانستان، کمک‌های بشری ایالات متحده ادامه خواهد داشت تا اثرات بحران انسانی را کاهش دهد.

سیگار امروز (دوشنبه، ۲۲ حمل) در توییتی نوشته است که نظارت مؤثر برای اطمینان از ضایع‌نشدن بودجه‌ی ایالات متحده و تأثیر مثبت آن ضروری است.

امریکا در گذشته یکی از بزرگترین کمک‌کنندگان افغانستان بود. کمک‌های توسعه‌ای این کشور پس از سقوط دولت افغانستان قطع شده و کمک‌های بشردوستانه آن نیز کاهش یافته است.

در پی روی‌کارآمدن طالبان که منجر به قطع سایر کمک‌های خارجی و وضع محدودیت مالی نیز شد، فقر و گرسنگی در افغانستان فراگیر شده است.

در حال حاضر گفته می‌شود که ۲۴.۴ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو هستند و به کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند.

سازمان ملل پیشتر برای رسیدگی به بحران بشری افغانستان در سال ۲۰۲۲، خواستار ۴.۴ میلیارد دالر شده بود؛ اما کشورهای کمک‌کننده در نشستی که اواخر هفته گذشته برگزار شد، متعهد به کمک ۲.۴ میلیارد دالر شدند. «دلسردی از عملکرد طالبان به ویژه در مورد بستن مکاتب دخترانه»، دلیل کاهش کمک‌های بشری خوانده شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *