چند روز پس از حملات پاکستان به ولایت‌های کنر و خوست، حنا ربانی، وزیر جدید خارجه‌ی آن کشور می‌گوید که کشورش به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان احترام می‌گذارد.

او این اظهارات را در دیدار با محمد صادق، نماینده‌ی ویژه پاکستان برای افغانستان مطرح کرده است.

وزارت خارجه‌ی پاکستان امروز (چهارشنبه، ۳۱ حمل) در خبرنامه‌ای گفته است که محمد صادق در این دیدار در مورد وضعیت نظم و قانون در افغانستان و منطقه به حنا ربانی کهر توضیحات مفصلی داده است.

به نقل از خبرنامه، خانم کهر درباره‌ی حملات از خاک افغانستان علیه نیروهای پاکستان ابراز نگرانی کرده است و گفته است که افغانستان باثبات و صلح‌آمیز برای پاکستان بسیار مهم است.

او افزوده است که پاکستان مصمم است به تلاش‌های خود برای صلح در منطقه، از جمله افغانستان ادامه دهد.

پاکستان طی دو دهه‌ی اخیر که خود متهم به پناه‌دادن به طالبان و سایر گروه‌های تروریستی بود، اکنون طالبان در افغانستان را متهم به پناه‌دادن به طالبان پاکستانی می‌کند.

وزارت خارجه‌ی پاکستان می‌گوید که «تروریست‌ها با مصونیت از مجازات از خاک افغانستان برای انجام فعالیت‌ها در داخل پاکستان استفاده می‌کنند».

این وزارت به تازگی ضمن هشدار به طالبان درباره‌ی پناه‌دادن به طالبان پاکستانی، از کابل خواسته است که امنیت مرزها را بگیرد.

پاکستان اخیرا در پی کشته‌شدن هفت نظامی پاکستان در وزیرستانی شمالی، مناطق مسکونی در امتداد خط دیورند در خاک افغانستان را بمباران کرده‌ است.

به گفته‌ی مقام‌های طالبان، در این حملات دست‌کم ۴۷ نفر کشته شده‌اند. گفته شده است که قربانیان عمدتاً زنان و کودکان هستند.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *