وزارت خارجه طالبان می‌گوید دیبورا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در دیدار با امیرخان متقی تاکید کرده است که یوناما و امریکا نمی‌خواهند نظام بانکی در افغانستان تضعیف شود.

با تسلط طالبان و اعمال تحریم‌ها، نظام بانکی افغانستان در معرض فروپاشی قرار گرفته است.

در خبرنامه‌ای وزارت خارجه طالبان آمده است که خانم لاینز ابراز امیدواری کرده است که موانع پیشرو از طریق گفتگو حل خواهد شد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، سازمان ملل پیوسته هشدار داد که نظام مالی افغانستان در آستانه فروپاشی کامل و نظام بانکی در پایان راه قرار دارد.

وزارت خارجه طالبان به نقل از یک عضو هیات یوناما می‌گوید، دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان برای توسعه اقتصاد و بخش خصوصی، روی ایجاد کانال‌ها به منظور ایجاد هماهنگی با نهادهای مختلف کمک‌کننده کار می‌کند.

امیرخان متقی در دیدار با دیبورا لاینز گفته است که حکومت طالبان متعهد است با همه نهادهایی که برای پیشرفت و ترقی افغانستان تلاش می‌کنند، همکاری کند.

ایالات متحده امریکا با وجود اعمال تحریم‌ها بر طالبان و مسدود کردن ذخایر بانک مرکزی افغانستان، در ماه‌های گذشته چندین مجوز برای تسهیل مراودات مالی با افغانستان را صادر کرد.

وزارت خزانه‌داری امریکا در ماه حوت پارسال، مجوز عمومی موسوم به لایسنس ۲۰ را صادر کرد که بر مبنای آن، موسسات مالی، سازمان‌های غیر دولتی و بین‌المللی و شرکت‌های خصوصی می‌توانند ضمن پیروی از تحریم‌های امریکا، در معاملات و فعالیت‌های گسترده‌ای در افغانستان شرکت کنند.

براساس خبرنامه وزارت خارجه طالبان، دیبورا لاینز در این دیدار در مورد سفر خود به آلماتی، پایتخت قزاقستان به امیرخان متقی معلومات داده است.

در همین حال، خبرگزاری باختر از دیدار دیبورا لاینز با عبدالسلام حنفی، معاون رئیس‌الوزرای طالبان خبر داد و گفت در این دیدار دو طرف در مورد مسایل بانکی، وضعیت بشری و تقویت بخش زراعت تبادل نظر کرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *