وزارت خارجه امریکا می‌گوید کنترل نمایندگی‌های افغانستان از جمله سفارت این کشور در واشنگتن را به دست گرفته است.

این وزارت گفته که “مسئولیت انحصاری” امنیت و نگهداری از این نمایندگی‌ها را از دوشنبه برعهده گرفته و تا اطلاع ثانی از ورود هر کسی بدون مجوز به آن‌ها منع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزارت خارجه امریکا متوجه شد که سفارت و کنسولگری‌های افغانستان از ۱۶ماه گذشته“به طور رسمی فعالیت‌های دیپلماتیک و کنسولی در ایالات متحده را متوقف کرده‌اند.”

ایالات متحده امریکا حکومت جدید طالبان در افغانستان را که آگست سال گذشته پس از خروج نیروهای امریکایی و متحدانش قدرت را در دست گرفت، به رسمیت نمی شناسد و روابط دیپلماتیک رسمی با این کشور ندارد.

وزارت خارجه امریکا در اعلامیه‌ای که روز چهارشنبه در دفتر ثبت فدرال منتشر خواهد شد گفت: “تا اطلاع بعدی، دفتر نمایندگی‌های خارجی وزارت خارجه مسئولیت انحصاری امنیت و نگهداری از اموال ماموریت‌های مورد اشاره، از جمله اثاثیه، بایگانی‌ها و دارایی‌های مالی سفارت افغانستان یا مقرهای کنسولی آن در ایالات متحده را به عهده گرفته است.”

در این گزارش از سفارت افغانستان در واشنگتن و کنسولگری‌های آن در لیتل نک، نیویورک و بورلی هیلز، کالیفرنیا نام برده شده است.

وزارت خارجه امریکا گفته که افغانستان از کشور سوم درخواست نکرده است تا به عنوان یک “قدرت محافظ” برای تاسیسات یا منافع آن کشور در ایالات متحده عمل کند.

از زمانی که واشنگتن سفارت خود را در کابل بسته است، قطر به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در افغانستان عمل می‌کند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *