وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان اعلام کرده است که کارمندان زن باید حجاب را رعایت کنند، حتی اگر لازم شود با “پتو” خود را بپوشانند.

این وزارت روز سه‌شنبه با صدور اعلامیه‌ای تهدید کرد زنانی که از این دستور سرپیچی کنند، شغل‌شان را از دست خواهند داد.

از زمان بازگشت طالبان به قدرت، بیشتر زنان از کار در ادارات دولتی منع شده‌اند. با این حال، طالبان می‌گویند پس از آماده شدن شرایط، از جمله محیط کار جداگانه، به زنان اجازه بازگشت به سر کارشان داده خواهد شد.

وزارت امر به معروف طالبان در بیانیه تازه‌ای گفته است زنان تا زمانی که کاملا خود را نپوشانند نباید سر کار بروند و اگر دستورالعمل این گروه را نادیده بگیرند، اخراج خواهند شد.

محمد صادق عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در پاسخ درخواست توضیح خبرگزاری فرانس‌پرس گفته است: “آن‌ها می‌توانند به طریقی که می‌خواهند حجاب را رعایت کنند.”

اما وقتی این خبرگزاری پرسیده که دستور تازه به این معنی است که زنان باید تمام بدن‌شان را بپوشانند آنطوری که این گروه در حکومت قبلی‌شان اجباری کرده بودند، آقای مهاجر گفت: ” آنها می‌توانند هر نوع حجابی را بپوشند، به خود آنها بستگی دارد، اما باید خود را به درستی بپوشانند، حتی پتو بر سر بگذارند.”

این وزارت در دوره اول حاکمیت طالبان از سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ به خاطر تحمیل برداشت سختگیرانه خود از شریعت اسلامی به مردم، به یکی از بدنام‌ترین و مخوف‌ترین ادارات طالبان تبدیل شده بود.

صدور اعلامیه تازه طالبان در حالی صورت می‌گیرد که بیشتر زنان در مکان‌های عمومی سر شان را دستکم با چادر (روسری) می‌پوشانند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *