گزارش تکمیلی از مراسم گرامیداشت جان باختگان راه مهاجرت در قلب پاریس برگزار شد

خبرنگار اختصاصی استدیو پاریس همدم نیوز در حاشیه مراسم گرامی داشت جان‌باختگان راه مهاجرت که در میدان پالایس رویال شهر پاریس برگزار شد به وضعیت مهاجرین افغانستان پرداخته و در این رابطه مصاحبه‌ای نماینده شهر پاریس در پارلمان فرانسه از حزب سبز داشته است.

آقای روچر که نماینده مردم پاریس در پارلمان از حزب سبز فرانسه است در پاسخ به سوال خبرنگار همدم نیوز در رابطه با برگزاری مراسم یادبود برای جان‌باختگان راه مهاجرت گفت:

(( ما اینجا هستیم تا یاد همه جان‌باختگان در مرزهای اروپا و تمام دیگر کشته‌شدگان و جان‌باختگان را گرامی بداریم. متأسفانه این چیزی است که به شکل شدیدی ادامه دارد. ما همیشه مرگ و میر بیشتری داریم همچنین این یک سوال است که با افرادی که وارد می شوند چگونه رفتار کنیم.))

وی در ادامه در اشاره به وضعیت فعلی افغانستان و موج تقاضا برای مهاجرت از این کشور افزود:

((اتحادیه اروپا به تازگی گفته است که ما می‌توانیم از چهل هزار افغان در اروپا استقبال کنیم، بدون اینکه توضیح دهد که چگونه افغان‌ها می‌توانند در واقع درخواست برای رسیدن به اینجا داشته باشند.

رسیدن و آمدن به اینجا در واقع معنایی ندارد؛ جز حرف زدن و شعار.

اگر ما به آن‌ها راه و روشی  برای آمدن ندهیم، بنابراین حداقل باید یا مستقیماً راه‌های آمدن و رسیدن به اینجا را باز کنیم، مثل سال 2015 تا افغان‌ها بتوانند بیایند و یا حداقل ما در کشورهای مرزی و همسایه افغانستان، مکان‌هایی برای پذیرش ایجاد کنیم که بتوانند درخواست خود را برای آمدن به اروپا مطرح کنند.

بنابراین لازم است که مسئولین مکان‌هایی را در کشورهای همسایه مثل پاکستان، تاجیکستان و سایر کشورهای هم مرز باز کنند تا واقعاً مؤثر باشد و افغانستانی‌هایی که نیاز به رفتن دارند بتوانند, پذیرش شوند. بدیهی است که پذیرش چهل هزارنفر خوب است. ولی آمدن چهل هزارنفرممکن نخواهد بود اگر به آنها راه حلی برای آمدن ندهیم و حتی باید آمادگی پذیرش بیشتر از این  را هم داشته باشیم. بنا بر شرایط فعلی افغانستان که شاهد آزار و اذیت توسط یک رژیم هستیم.))

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *