حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری دولتی مهر گفت که طالبان بحث لویه جرگه را به عنوان راهکاری سیاسی در افغانستان مطرح می‌کند.

به گفته او، گفتگوها برسر تشکیل لویه جرگه در کابل راه افتاده و طالبان با رهبران مخالف خود در تماس است.

خبرگزاری مهر به نقل از کاظمی قمی آورده است که «الان یک بخشی از گفتگوها در کابل دنبال می‌شود و یک بحثی هم برای تشکیل اجلاس لویه جرگه مطرح می‌شود.»

نماینده ایران به بیان مجدد سیاست حکومت خود پرداخت که ثبات در افغانستان بدون تشکیل حکومت فراگیر به وجود نمی‌آید. ظاهراً، او برگزاری لویه جرگه را پاسخی به این مساله می‌داند.

به نقل از کاظمی‌قمی، « لویه جرگه یک ساختار سنتی در افغانستان به معنی تجمیع ریش سفیدان برای حل یک بحرانی که مثلاً از مسیر عادی حل نمی‌شود، است. الان طالبان دارد این را مطرح می‌کند گفتگوهایی نیز با اطراف انجام می‌دهند که رهبران سیاسی برای گفتگو به کابل برگردند و در امان هستند.»

نماینده رئیس جمهور ایران در این گفتگو موضوع بدرفتاری و تبعیض در برابر مهاجران افغان در ایران را رد کرد. به گفته او، پناهندگان افغان «در ایران مثل شهروندان ایرانی زندگی می‌کنند.»

پس از انتشار ویدیوهای بدرفتاری با مهاجران افغان در ایران، روز ۲۱ حمل وزیر خارجه طالبان، با احضار ‏بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل درباره «بدرفتاری‌های صورت گرفته» با مهاجران افغان در ایران ابراز نگرانی کرد. متقی از امینیان خواست پیامی را درباره چگونگی جلوگیری از سوء برخورد با مهاجران افغان، به رهبران ایران منتقل کند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *