کمیته دفاعی و روابط امور خارجی سنای استرالیا روز سه‌شنبه گفت که حدود ۱۴۰۰ افغان که ویزای اضطراری استرالیا را دریافت کرده بودند، به دلیل مهلت سه ماهه نتوانستند به استرالیا برسند. اکنون تمام ویزاهای مذکور لغو شده است. این کمیته خواستار رسیدگی فوری به درخواست متقاضیان ویزا شده است.

کمیته مذکور در گزارشی هشدار می‌دهد که وضعیت «تراژیک» در افغانستان از زمان تسلط طالبان به سوی «بدتر شدن» در حرکت است. این گزارش می‌افزاید که هزاران متقاضی ویزای بشردوستانه استرالیا در باره پیشرفت کارهای‌شان در «تاریکی» قرار گرفته‌اند.

به گزارش گاردین، این کمیته از وزارت امور داخله استرالیا خواسته است تا «فوراً روند رسیدگی به متقاضیان افغان ویزای بشردوستانه استرالیا را بهبود بخشد.»

این کمیته همچنین از وزارت داخله خواسته است تا اطمینان حاصل کند که کمک به پناهجویان اوکراینی «به قیمت کند شدن روند رسیدگی به درخواست‌های دریافتی از افغانستان تمام نشود.»

کمیته همچنین خواستار افزایش منابع برای رسیدگی به بحران مهاجران هر دو کشور شده است.

در گزارش سنا آمده است که این ۱۳۹۸ شهروند افغانستان که واجد شرایط تخلیه به استرالیا تلقی می‌شدند، به دلیل انقضای تاریخ ویزای‌شان «توانایی سفر به استرالیا را از دست داده‌اند.»

کمیته دفاعی و روابط خارجی سنای استرالیا از دولت این کشور خواسته تا برای این افراد ویزای مجدد صادر کند.

دولت استرالیا هفته گذشته اعلام کرد که ۱۶۵۰۰ شهروند افغانستان را ظرف چهار سال آینده می‌پذیرد.

حدود ۶۵۰۰ افغان، شامل کارمندان محلی سفارت استرالیا و نهادهای این کشور از تاریخ ۱۸ اگست از افغانستان به این کشور تخلیه شده‌اند.

وزارت امور داخله استرالیا ماه جنوری اعلام کرد که بیش از ۳۲۵۰۰ درخواست برای ویزای بشردوستانه از شهروندان افغانستان دریافت کرده است که برای ۱۴۴۰۰۰ نفر تقاضای ویزا شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *