منابع محلی از کابل خبر دادند که افراد طالبان روز جمعه جلسه مشورتی شورای علمای شیعه افغانستان را برهم زدند. در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دیده می‌شود که بنر این همایش بر زمین افتاده و تصویربردار می‌گوید: “افراد امارت اسلامی هجوم آوردند و آیات قرآن را زیر پا کردند.”

منبعی که نخواست نامش ذکر شود گفت روز جمعه، ۲۳ ثور قرار بود در مدرسه رسالت پنجمین جلسه مشورتی “کمیسیون مطالبات شیعه” برگزار شود، اما “نیروهای استخبارات طالبان بر جلسه هجوم آوردند و آنرا برهم زدند.”

این کمیسیون زیر نظر شورای علمای شیعه افغانستان فعالیت می‌کند.

در این جلسه شماری از رهبران اهل تشیع به شمول محمد اکبری و سید حسین عالمی بلخی حضور داشته‌اند.

منبعی که در این جلسه حضور داشت گفت: “افراد طالبان تمام میزها، چوکی‌ها و نظم جلسه را برهم زدند، بنرها را پاره کردند و علمای حاضر را با تحقیر و توهین از مدرسه رسالت بیرون کشیدند.”

اعضای شورای علمای شیعه افغانستان خبر یورش افراد طالبان به جلسه این شورا را به رسانه‌ها تأیید کرده، اما طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته‌اند.

کمیسیون مطالبات شیعه از نهادهایی است که پس از ورود طالبان به کابل در زمینه احقاق حقوق اهل تشیع در افغانستان داخواهی می‌کرد.

این کمیسیون در ماه جدی سال ۱۴۰۰ با انتشار بیانیه‌ای، فهرستی از مطالبات جامعه اهل تشیع را همه‌گانی کرد.

در این اعلامیه، از طالبان خواسته‌ شده بود مذهب تشیع را به رسمیت بشناسد و حقوق شهروندی شیعیان در چارچوب یک “دولت فراگیر” تأمین شود.

این کمیسیون همچنین خواهان تضمین حقوق شهروندی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آزادی بیان و تشکلات سیاسی شیعیان افغانستان شده بود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *