هدر بار، مسئول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید هیچ تضمینی وجود ندارد که پایان دادن به ممنوعیت سفر رهبران طالبان، نقض حقوق بشر توسط این گروه را کاهش دهد

او می‌افزاید که تمدید این معافیت حامل این پیام روشن می‌تواند باشد که جامعه بین‌المللی «هیچ تعهد واقعی به حقوق زنان» ندارد.

خانم بار روز شنبه در رشته ‌توییتی‌ گفت: «پایان دادن به معافیت سفر [مقام‌های این گروه] به معنای دست کشیدن از تعامل با طالبان نیست.»

او از ایالات متحده و غرب می‌خواهد «از هر طریق» با طالبان در کابل و دوحه تعامل داشته باشند، اما تاکید می‌کند که با «سفرهای شیک به آنها مشروعیت» ندهند.

او می‌افزاید: «اجازه ندهید بدرفتاری‌های شدید در برابر زنان و دختران بدون عواقب باشد.»

سازمان دیده‌بان حقوق بشر پیش از این نیز خواستار ممنوعیت سفر مقامات بلندپایه طالبان از جمله ملاهبت‌الله آخندزاده، رهبر این گروه، عبدالحق وثیق، رئیس استخبارات و شیخ محمد خالد حنفی، وزیر امر به معروف طالبان شده بود. به گفته این سازمان، افراد مذکور در نقض جدی حقوق بشری دست دارند

معافیت فعلی سفر مقامات ارشد طالبان در ۲۰ جون (۳۰ جوزا) پایان می‌یابد

در همین حال، مجله فارن پالیسی گزارش می‌دهد که امریکا در حال بررسی تمدید معافیت سفر رهبران طالبان است. این رسانه روز گذشته گزارش داد که امریکا درگیر یک بحث داخلی درباره تمدید معافیت دوران ترامپ است که به رهبران طالبان اجازه می‌دهد به خارج از افغانستان سفر کنند

تحریم سفر طالبان در سال ۲۰۱۹ توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا برداشته شد تا راه را برای مذاکرات صلح امریکا و طالبان هموار کند.

اکنون حکومت آقای بایدن از سوی نهادهای حقوق بشری تحت فشار است تا این تحریم‌ها را دوباره برگرداند.

شماری از مقام‌های وزارت خارجه و شورای امنیت ملی امریکا به فارن پالیسی گفته اند که این تحریم‌ها باید دوباره وضع شود، زیرا از عدم پیشرفت واقعی در مورد کاهش سرکوب زنان و دختران، تشکیل دولت فراگیر و احترام به حقوق بشر خسته شده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *