رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور یک جلسه محرمانه را در مورد نحوه عملکرد دولت بایدن در مورد خروج از افغانستان برگزار خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌ «دی هیل»، این نشست در ۱۵ جون برگزار خواهد شد. در این نشست انتظار می‌رود مقامات ارشد وزارت امور خارجه‌ی امریکا نیز حضور داشته باشند و سیاست این کشور در قبال افغانستان را نیز پوشش خواهد داد.

یک منبع مطلع گفته است که وزارت امور خارجه آماده است که بخشی از جلسه را به‌صورت علنی برگزار کند تا برخی از اطلاعات عمومی باشد، اما اکثریت اعضای دموکرات مجلس نمایندگان امریکا اصرار داشتند که جلسه پشت درهای بسته برگزار شود.

این جلسه توسط گریگوری میکس و مایکل مک کال (R-Texas) رهبری می‌شود.

سخن‌گوی کمیته‌ی خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که رییس این کمیته هفته آینده برای تبادل اطلاعات دقیق با وزارت خارجه‌ی امریکا یک جلسه برگزار می‌کند.

به گفته‌ی او، کمیته‌ی خارجی مجلس نمایندگان امریکا برای نظارت کمیته بر پالیسی آن کشور در قبال افغانستان، نیاز به بررسی اطلاعات طبقه‌بندی شده دارد.

سخن‌گوی کمیته خارجی مجلس نمایندگان امریکا افزوده است که این کمیته در نظر دارد به پی‌گیری جلسات علنی و غیرعلنی برای درک کامل‌تر از سیاست ایالات متحده در مورد افغانستان، از جمله تصمیماتی که منجر به خروج ایالات متحده شد و درس‌هایی که از جنگ ۲۰ سال می‌توان گرفت، ادامه دهد.

مک کال، عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان امریکا در بیانیه‌ای که به دی هیل فرستاده است، این را «ناامیدکننده» خوانده که این کمیته از آگست ۲۰۲۱ فقط یک جلسه داشته است. او گفته است که مردم امریکا مستحق یک تحقیق شفاف و قوی هستند.

تصمیم دولت بایدن برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان که منجر به بازگشت دوباره‌ی طالبان به قدرت شد، همواره مورد انتقاد بوده است. آقای بایدن اما همواره از سیاست‌های دولت خود در قبال افغانستان دفاع کرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *