شماری از سناتوران در مجلس سنای استرالیا از دولت این کشور خواسته‌اند که در پی بروز بحران انسانی در افغانستان، کمک‌های خود به این کشور را افزایش دهد.

روزنامه گاردین گزارش داده است که شماری از سناتوران در مجلس سنای استرالیا، روز دوشنبه، ۱۲ دلو گفته‌اند که ۱۳ میلیون کودک در حال حاضر در افغانستان به کمک نیاز دارند و ۹۵ درصد از مردم افغانستان ممکن است تا میانه‌های سال جاری از فقر شدید متأثر شوند.

این سناتوران افزوده‌اند که کودکان در افغانستان برای فروش پلاستیک و تأمین غذای خانواده‌های‌شان زباله‌دانی‌ها را می‌گردند، در حالی که زنان وسط جاده‌های پرازدحام نشسته و برای غذا گدایی می‌کنند. این امر باید سبب ‌شود تا دولت استرالیا به مقدار کمک‌های بشردوستانه خود به مردم افغانستان بیافزاید.

در همین حال، شماری از کارکنان سازمان‌های امدادگر در افغانستان، به سناتورهای استرالیایی از برخورد با صحنه‌های دلخراش ناشی از فقر در افغانستان خبر داده و از افزایش روزافزون فقر و قحطی در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

از سوی دیگر، مسوول بنیاد حفاظت از کودکان در یک نشست در سنای استرالیا به گونه آنلاین گفته است که نصفی از جمعیت افغانستان زیر سن ۱۸ هستند و در حال حاضر آینده‌ بهتری ندارند.

مت تینکلر، سرپرست اجرایی این سازمان در استرالیا، وضعیت افغانستان را یک ‌«جهنم زنده» توصیف کرده است.

وی افزوده است: «ما در حال حاضر شاهد وقوع بزرگترین بحران انسانی جهان هستیم و هر روز خطر مرگ تعداد فزاینده‌ای از کودکان شدیدتر و فوری‌تر می‌شود».

این در حالی است که دولت استرالیا سال گذشته برای کمک به مردم افغانستان ۱۰۰ میلیون دالر تعهد کرده بود که از این میان، ۵۲ میلیون دالر در سال ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲ کمک شده است

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *