هیأت طالبان به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی این گروه در قطر با مریم المسند، وزیر خانواده و توسعه اجتماعی این کشور دیدار و از او دعوت کرده است که به افغانستان سفر کند.

به نقل از خبرنامه‌ی وزارت خارجه‌ی طالبان که بامداد امروز (شنبه، ۱۰ ثور) منتشر شده، خانم السمند گفته است که وظیفه وزارت تحت اداره او، ارایه خدمات اقتصادی و تحصیلی به یتیمان، زنان و معلولان است.

این مقام قطری گفته است که آنها آماده‌اند که برای نیازمندان در افغانستان کمک‌های بشردوستانه ارایه کند.

متقی کار و مسئولیت خانم السمند را بسیار سنگین خوانده و از او دعوت کرده است تا برای دیدن وضعیت زنان، یتیمان و معلولان به افغانستان بیاید و از طریق خیریه‌های قطری به کودکان، زنان و دیگر نیازمندان کمک کنند.

وزارت خارجه‌ی طالبان می‌گوید که در این نشست توافق شده است تا هیأت قطری به کابل سفر کند و دفاتر مؤسسات خیریه آن کشور در افغانستان فعال شود.

بحران اقتصادی ناشی از تحولات سیاسی در کنار خشک‌سالی، فقر فراگیر در افغانستان را در پی داشته است.

نهادهای کمک‌رسان می‌گویند که ۲۴.۴ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو هستند و به کمک نیاز دارند.

بحران بشری افغانستان زنان و دختران را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است. سازمان ملل می‌گوید که زنان و کودکان در افغانستان بار سنگین بحران انسانی این کشور را به دوش می‌کشند. از سویی هم طالبان با دست‌یافتن به قدرت محدودیت‌های گسترده‌ای علیه زنان وضع کرده‌اند. این گروه تا کنون به دختران اجازه‌ی رفتن به مکتب را نداده و زنان‌را از کار دولتی محروم کرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *