رئیس‌الوزرای طالبان به مناسب عید فطر خطاب به کسانی که در برابر حکومت این گروه می‌جنگد، گفت “اشتباه گذشته” را تکرار نکنید.

ملا حسن آخند بدون اشاره به انفجارهای خونین در ماه رمضان که جان ده‌ها تن را گرفت، افزود: “عید را در حالی تجلیل می‌کنیم که در تمام افغانستان امنیت تامین است.”

ملا حسن آخند که در جمع از مقام‌های طالبان سخنرانی می‌کرد گفت در عید‌های گذشته مردم افغانستان خواهان آتش‌بس بودند، وقتی سه روز آتش‌بس می‌شد مردم خوشحال می‌شدند. وی تصریح کرد که به لطف خداوند “وطن از اشغال دوباره نجات یافت.”

رئیس‌الوزرای طالبان درحالی از برقراری امنیت سخن می‌گوید که در جریان ماه رمضان ده‌ها تن از شهروندان افغانستان در ولایت‌های مختلف در اثر انفجارهای زنجیره‌ای جان باختند.

روز جمعه هفته گذشته در نتیجه انفجار در مسجد خلیفه در حوزه ششم امنیتی کابل، بیش از پنجاه نماز گزار جان باختند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. پیش از آن، ده‌ها نمازگزار در ولایت قندوز و شهر مزار شریف در اثر انفجار کشته شدند.

ملا حسن آخند هیچ اشاره به این انفجارها نکرد.

این مقام ارشد طالبان در بخشی از سخنانش افزود که این گروه پس از به قدرت رسیدن، “خون‌های ۲۰ ساله خود و ویران شدن خانه‌های خود را بخشید و با اعلام عفو عمومی همه ظلم‌ها را نادیده گرفت.”

ملا حسن همچنین تأکید کرد که شماری از مقام‌های پیشین حکومت از کشور فرار کردند و کسانی هم که ماندند از سوی طالبان مورد عفو قرار گرفتند.

رئیس‌الوزرای طالبان در ادامه با اشاره به سخنان یکی از جنرال‌های حکومت پیشین که از جنگ در برابر طالبان خبر داده است، گفت که طی بیست سال گذشته در کنار این جنرال، بزرگ‌ترین قدرت‌ها علیه طالبان ‌جنگیدند. این مقام طالبان افزود که این نظامیان از گذشته پند و عبرت نگرفته‌اند

جنرال سمیع سادات، یکی از فرماندهان پیشین حکومت اخیراً از آمادگی خود و شمار زیادی از سربازان و سیاستمداران سابق افغانستان برای عملیات نظامی علیه طالبان خبر داد.

سمیع سادات گفته است که حاکمیت هشت ماهه طالبان بسیاری افغان‌ها را متقاعد کرد که اقدام نظامی تنها راه پیش‌رو در مقابل این گروه است. آقای سادات گفته است که قصد بازگشت به افغانستان را دارد و ممکن است پس از عید فطر عملیات علیه طالبان راه‌اندازی شود.

ملا عبدالغنی برادر، معاون رئیس‌الوزرای طالبان نیز در سخنانی به مناسب عید فطر گفت “وحشتی که در افغانستان گذشت در هیچ کشوری دیگر شاهد آن نبودیم.”

آقای برادر افزود که حکومت طالبان در کنار مردم افغانستان است و از مقام‌های طالبان خواست که به مردم کمک کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *