طالبان می‌گویند که ۴ نفر را در پیوند به قتل ۸ واکسیناتور فلج اطفال در قندوز بازداشت کرده‌اند.

آنان می‌افزایند که افراد بازداشت‌شده به دستور جبهه مقاومت واکیسناتوران را کشته‌اند، اما جبهه مقاومت این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید که آنان از سوی طالبان «به شهادت رسیده‌اند.»

قاری عبیدالله عابدی، سخنگوی پولیس طالبان در کندز به خبرگزاری فرانسه گفت: «مردان بازداشت‌شده به جرم خود اعتراف کردند و گفتند که پس از دریافت دستور از رهبران خود در جبهه مقاومت، واکسیناتورها را تیرباران کردند.»

به گفته قاری عبیدالله، مردان بازداشت‌شده نیز اعتراف کرده‌اند که به‌خاطر قتل واکسیناتورها «پول دریافت کرده‌اند.»

حدود دو هفته قبل، هفت واکسیناتور فلج اطفال در ولایت شمالی قندوز و یک تن دیگر نیز در تخار از سوی افراد ناشناس کشته شدند. ۴ زن نیز مشمول قربانیان این رویداد بوده‌اند.

طالبان جبهه مقاومت را مسئول قتل این افراد می‌داند اما جبهه مقاومت با رد این ادعا می‌گوید که «طالبان خود مسئول کشتار واکسیناتوران است.»

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این جبهه به افغانستان اینترنشنال گفت: «متأسفانه افراد طالبان به انجام این جنایات خو گرفته‌اند، پیش از این اعلان می‌کردند که واکسیناتورها جاسوس اند و حالا پس از انجام هر جنایتی به داستان‌سرایی و دروغ‌گویی می‌پردازند. ما اطلاعات دقیق داریم که واکسیناتوران در قندوز توسط خود طالبان به شهادت رسانیده شده‌اند.»

کشته شدن این واکیسناتوران واکنش‌های جهانی در پی داشته است. سازمان ملل و سازمان جهانی صحت با نکوهش این رویداد، گفته‌اند که حمله به کارکنان صحی بخش واکسین پولیو، بیشترین آسیب را به کودکان افغانستان خواهد رساند.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهای جهان هستند که هنوز ویروس فلج اطفال در آنها وجود دارد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *