چند روز پس از فوت زهرا حسینی، دانشجوی اهل افغانستان دانشگاه آسیایی برای زنان در بنگلادیش، اکنون رهبری این دانشگاه ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌ی خانم حسینی، اعلام کرده است که به درخواست پدر زهرا، بورسیه‌ی کامل تحصیل در این دانشگاه را برای دو خواهر او در نظر می‌گیرد.

در اعلامیه‌ی دانشگاه آسیایی برای زنان در بنگلادیش که امروز (چهارشنبه، ۱۰ جوزا) منتشر شده، آمده است که زهرا حسینی در تاریخ ۲۷ ماه می درحال خواندن شعر در یک مراسم دانشجویی بود که ناگهان به زمین افتاد و در زودترین فرصت به شفاخانه منتقل شد.

به نقل از اعلامیه، تیم پزشکی دانشگاه زهرا حسینی را در مدت ۲۰ دقیقه به شفاخانه منتقل کرد، اما داکتران پس از انجام معاینات اعلام کردند که او در مسیر راه شفاخانه جان داده است. با این حال، در اعلامیه‌ی این دانشگاه آمده است که تاکنون علت مرگ زهرا حسینی مشخص نشده و گزارش کالبدشگافی او نیز تکمیل نشده است.

دانشگاه آسیایی برای زنان در بنگلادیش تأکید کرده است که به محض مشخص‌شدن نتیجه‌ی کالبدشگافی، نتیجه‌ی آن را به همه اعلام خواهد کرد.

همزمان با این، در اعلامیه‌ی این دانشگاه آمده است که گواهی‌های لازم برای بازگرداندن جسد زهرا حسینی به افغانستان انجام شده و قرار است این کار با «شرافت‌مندانه‌ترین و محترم‌ترین» روش انجام شود.

پیشتر شماری از دانشجویان اهل افغانستان در دانشگاه آسیایی برای زنان در بنگلادیش به رسانه‌ها گفته بودند که زهرا حسینی در اثر بی‌توجهی مسئولان دانشگاه در انتقال او به شفاخانه، جان داده است. این دانشجویان به شرط افشانشدن نام‌شان، مرگ زهرا حسینی را مرموز خوانده بودند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *