هانا نیومن، عضو پارلمان اروپا پس از سفر به افغانستان می‌گوید که فضا برای زنان کوچک شده و وضعیت اقتصادی و حقوق بشری در کشور رو به وخامت است.

او می‌افزاید که جامعه جهانی باید بر حمایت از زنان، مدافعان حقوق بشر و رسانه‌ها تمرکز کند و برای ایجاد حکومت فراگیر بر طالبان فشار بیاورد.

او در یادداشتی که روز سه‌شنبه در سایت خود منتشر کرد، زن بودن تحت رژیم طالبان را «دشوار» خواند و گفت که در افغانستان جدید، جایی برای زنان تحصیل‌کرده نیست.

خانم نیومن در این یادداشت که بر اساس چشم دیدهای سفر ماه گذشته خود به افغانستان نوشته، تاکید می‌کند که گروه طالبان تلاش دارد تا زنان را از عرصه عمومی حذف کند.

این عضو پارلمان اروپا می‌گوید که حمایت‌های مالی و سیاسی جامعه جهانی باید روی زنان، رسانه‌ها و جامعه مدنی تمرکز داشته باشد.

خانم نیومن می‌افزاید که خشونت و حملات علیه نیروهای امنیتی پیشین، فعالان مدنی، خبرنگاران و اقلیت‌های قومی به‌خصوص هزاره‌ها رو به افزایش است.

او می‌گوید که موارد نقض حقوق بشر در افغانستان باید مستندسازی شود و اتحادیه اروپا در این راستا با سازمان‌های محلی همکاری کند. او هدف از این کار را «پاسخگو ساختن طالبان» و «درک بهتر وضعیت خارج از پایتخت» عنوان می‌کند.

این عضو پارلمان اروپا اصطلاح «طالبان جدید» را پرسش‌برانگیز می‌خواند و می‌افزاید که تناقضات فراوان در مواضع و پیام‌های سیاسی آنان دیده می‌شود.

او به اختلافات داخلی طالبان اشاره می‌کند و می‌افزاید که در این میان، میانه‌روها شکست خورده‌اند.

خانم نیومن تاکید می‌کند که گفتگو با مردم افغانستان برای ایجاد حکومت فراگیر نیاز فوری است.

او در این یادداشت همچنین می‌گوید که اعضای اتحادیه اروپا باید بدون به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت، حضور خود را در افغانستان افزایش دهد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *