انس حقانی، از اعضای ارشد شبکه حقانی به یک تلویزیون هندی گفته است که طالبان می‌خواهد دهلی سفارت خود را در کابل باز کند.

او به تلویزیون نیوز۱۸ هند گفت که گروه طالبان خواهان «رابطه دوستانه» با هند است و افغانستان برای ر سیدگی به بحران بشری به کمکهای دهلی در همه زمینه‌ها نیاز دارد.

این عضو شبکه حقانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی نیوز 18 هند که روز جعمه پخش شد، گفت: «درهای ما به روی همه باز است و هند نیز دعوت شده است.»

او افزود که حکومت طالبان آماده است به «تمامی منافع هند در افغانستان» رسیدگی کند.

انس حقانی گفت که طالبان به «همه نگرانی‌های هند» رسیدگی می‌کند و افزود: «ما آرزو می‌کنیم که هند سفارت خود را بازگشایی کند و در یک محیط دوستانه با مردم افغانستان به همکاری ادامه دهد. درهای ما باز است. بیایید و مثل دوستان قدیمی با ما بمانید.»

او در این مصاحبه گفت که برخی کشورها سفارت‌شان در کابل را بازگشایی کرده اند در حالی که حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته اند.

حقانی در این مصاحبه گفت که افغانستان به کمک‌های هند در زمینه‌های مختلف نیاز دارد و ابراز آروزمندی کرد که هند بتواند با همکاری افغانستان به برخی از این نیازها رسیدگی کند.

این عضو شبکه حقانی افزود: «افغانستان در هر زمینه‌ای به کمک و همکاری نیاز دارد. ما در نتیجه تحریم‌های بین‌المللی مشکلات با بی‌شمار مواجه هستیم. اگر هند با ما همکاری کند، می‌توانیم به تدریج بر بحران‌هایی که با آن مواجه هستیم فائق آییم.»

انس حقانی در حالی امیدوار بازگشایی سفارت هند در کابل است که این کشور نگرانی‌های جدی امنیتی در باره فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان دارد.

اجیت دوال، مشاور امنیت ملی هند روز گذشته در دیدار با همتای ایرانی خود در تاجیکستان، از فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرد. به گفته او، این گروه‌ها امنیت ملی هند را تهدید می‌کنند.

آقای دوال روز جمعه در چهارمین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای در دوشنبه تاجیکستان در پیوند به نگرانی‌های ناشی از تهدیدات تروریریستی، گفت که کشورهای منطقه برای بلند بردن توانایی افغانستان در «مقابله با تروریزم و ​​گروه‌های تروریستی که تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌اند»، مشترک کار کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *