ریاست عمومی امور بیمه‌ها و تکافل که در چوکات وزارت مالیه فعالیت دارد، فعالیت تمام شرکت‌های بیمه را تعلیق کرده است.

به گزارش خبرنگار اختصاصی همدم نیوز از کابل مکتوبی در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، عنوانی شرکت دولتی «بیمه ملی افغان» نوشته شده است از این که تمام امورات بیمه از نگاه شریعت اسلامی در اکادمی علوم تحت بحث قرار دارد تا زمانی‌که درباره‌ی جواز و یا عدم جواز بیمه‌ها طبق شریعت اسلام تصمیم اتخاذ می‌شود، فعالیت تمام شرکت‌های بیمه تا امر ثانی معطل قرار داده شود.

 

مدیران اجراییه شرکت‌های بیمه اسکای، کاپیتال استار و معاونت فنی شرکت بیمه صدرا این خبر را تایید کردند و گفتند که پیش از این نیز و بعد از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان عملا هیچ شرکت بیمه‌ای فعالیت نداشته است.

در این مکتوب همچنین آمده است که مسئولیت شرکت‌ها و نمایندگی‌های بیمه‌ی دولتی در قبال مشتریان الی انقضای بیمه‌ها پا برجا است.

همزمان معاون فنی شرکت بیمه صدرا در مصاحبه با خبرگزاری همدم نیوز اعلام کرد، که لغو فعالیت شرکت‌های بیمه خسارت بزرگی را به اقتصاد کشور متحمل ساخت. آقای بلخی معاونت فنی شرکت بیمه صدرا اعلام کرد شرکت‌های بیمه با سرمایه گذاری بسیار زیادی ایجاد شده و هزاران کارمند و چندین شعبه در ولایات دارند و این تعطیلی باعث ایجاد خسارات مالی زیادی به سکتور مالی کشور می‌شود.

ایشان افزود که بسیاری از پروژه‌های کشور زیر پوشش بیمه هستند و پروژه هایی که از سمت نهادهای بین المللی حمایت می‌شوند، الزاما باید بیمه داشته باشند؛ علاوه بر این بسیاری از کشورهای جهان بیمه مسافرتی را از الزامات صدور ویزه می‌دانند و در صورتی تعطیلی این سکتور خسارت زیادی به بازار کار و اقتصاد کشور وارد خواهد شد.

مکتوب ارسال شده به شرکت‌های بیمه امضای الحاج موسی کاموی ریاست عمومی بیمه‌ها و تکافل را دارد که در زمان جمهوریت نیز ریاست این اداره را بر عهده داشته و بعد از به تسلط طالبان همچنان در این وظیفه باقیمانده است.

معاون فنی شرکت بیمه صدرا افزود که در زمان جمهوریت با همکاری شرکت‌های بیمه خصوصی و ادارات دولتی مخصوصا وزارت مالیه و عدلیه کار تدوین قانون جدید بیمه پیشرفت بسیاری داشت، لیکن بعد از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان تمام دستاوردهای قبلی از بین رفت و سکتور بیمه دچار سکتگی شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *