ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان اعلام کرده است که نیروهای این گروه، عامل حمله به سفارت پاکستان در کابل را که یک شهروند خارجی است بازداشت کرده‌اند.

او امروز (دوشنبه، ۱۴ قوس) در رشته توییتی نوشته است که این فرد عضویت گروه داعش را نیز دارد.

مجاهد درباره‌ی این که فردبازداشت شهروند کدام کشور است، چیزی نگفته است.

سخن‌گوی طالبان گفته است که تحقیقات نشان می‌دهد که حمله به سفارت پاکستان توسط داعش و «بغاوت‌گران» به‌گونه مشترک سازماندهی شده است. طالبان مخالفان مسلح خود را «بغاوت‌گر» می‌خوانند.

مجاهد در عین حال گفته است که برخی گروه‌های خارجی پشت این حمله هستند که هدف آن ایجاد بی‌اعتمادی بین پاکستان و افغانستان است.

پاکستان می‌گوید که روز جمعه (۱۱ قوس)، عبیدالرحمان نظامانی، سفیرش در محوطه این سفارت این کشور در کابل هدف یک حمله قرار گرفته و جان سالم بدر برده است. در این حمله محافظ سفیر پاکستان زخمی شده است.

داعش در بیانیه‌ای گفته است که این گروه «به سفیر مرتد پاکستان و محافظانش حمله کرده است».

صادق خان، نماینده‌ ویژه پاکستان در امور افغانستان گفته است که کشورش ادعای داعش را به طور مستقل و با مشورت مقامات طالبان بررسی می‌کند.

او علاوه کرده است که این حمله یادآور تهدید دیگری است که تروریسم برای صلح و ثبات در افغانستان و منطقه ایجاد می‌کند: «ما باید با تمام توان جمعی خود برای شکست این تهدید قاطعانه عمل کنیم.»

صادق خان گفته است که پاکستان بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم ثابت قدم است.

کشورهای منطقه و همسایه افغانستان همواره از آنچه که افزایش حضور گروه‌های تروریستی خارجی در افغانستان می‌خوانند، نگرانی کرده‌اند، اما طالبان حضور این گروه‌ها را انکار می‌کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *