مسئولان محلی طالبان در ولایت دایکندی با وضع محدویت تازه، به رسانه‌های محلی این ولایت گفته‌اند که از نشر گزارش‌هایی که علیه طالبان است، خودداری کنند و همچنین خبرها را بدون تأییدی این گروه پخش نکنند.

آنان امروز (چهارشنبه، ۱۳ دلو) در نشستی با خبرنگاران محلی گفته‌اند که مطابق مکتوب رسمی ریاست عمومی استخبارات طالبان، رسانه‎ها حق نشر گزارش‎ها و شکایاتی را که علیه این گروه باشد، ندارند و «در صورت سرپیچی، مورد مواخذه قرار خواهد گرفت».

مقام‌های طالبان تأکید کرده‌اند که نشر موسیقی، تبلیغات منفی علیه طالبان و خبرهای تأییدناشده مطلق ممنوع است. مسئولان محلی طالبان همچنین گفته‌اند که رسانه‌‎ها نباید نشر موضوعاتی که به ارزش‎های اسلامی توهین است و یا باعث ایجاد تبعیض و تعصب می‌شود، نشر کنند.

طالبان از خبرنگاران نیز خواسته‌اند که به‌جای طالبان از واژه «امارت اسلامی» استفاده کنند. این گروه قبلا از خبرنگاران در دایکندی خواسته بود که زبان پشتو را یاد بگیرند. شماری از خبرنگاران محلی اما گفته بودند که مقام‌های محلی طالبان در دایکندی نیز باید زبان فارسی را یاد بگیرند.

از سوی دیگر، عبیدالله فیضانی، رییس استخبارات طالبان در ولایت دایکندی به خبرنگاران گفته است که پس از این حق اشتراک در تظاهرات و یا حرکت‎های اعتراضی «غیراصولی» را ندارند و در صورت اشتراک بازداشت و مورد شکنجه قرار خواهند گرفت.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *