گروه طالبان بودجه پروژه‌های نگهداری و بازسازی مسجد جامع هرات را قطع کرده‌است.

در نامه‌ وزارت شهرسازی طالبان به ریاست حفظ آبدات تاریخی که نسخه‌ای از آن به دست خبرگزاری ها رسیده است،‌ گفته شده که این وزارت بودجه‌ای برای پرداخت پول شرکت‌های بازسازی‌کننده مسجد جامع ندارد.

مسجد جامع هرات از معدود آثار تاریخی افغانستان است که از گزند جنگ نسبتاً در امان بوده است. این مسجد از گذشته‌ها چند پروژه مراقبتی و بازسازی دوامدار داشته است.

حالا منابع محلی می‌گویند گروه طالبان پول همه این پروژه‌ها را قطع کرده است.

یکی از این پروژه‌ها، مراقبت از بام‌های مسجد جامع بوده است. از نامه‌نگاری‌ها میان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات و وزارت شهرسازی و مسکن بر می‌آید که این وزارت بودجه نگهداری و ترمیم بام‌های خشت‌فرش مسجد را تامین می‌کرده است.

بام‌های این مسجد، سال به سال با روش‌های کارشناسی شده بازسازی می‌شد. در این روش، ابتدا با برداشتن روکش قبلی، بام سبک می‌شد تا روکش تازه، باعث سنگینی بام و فروریختن مسجد نشود.

وزارت شهرسازی و مسکن طالبان در هفته‌های اخیر، در پاسخ به نامه‌ سال گذشته ریاست حفظ آبدات تاریخی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که پولی برای این پروژه ندارد.

معین مالی وزارت شهرسازی و مسکن طالبان در هفته‌های اخیر، در پاسخ به نامه‌ سال گذشته ریاست حفظ آبدات تاریخی وزارت اطلاعات و فرهنگ با موضوع “پرداخت پول شرکت‌های قراردادی اعمار بام‌های خشت‌فرش مسجد جامع هرات” نوشته است: این وزارت بودجه انکشافی برای این منظور ندارد.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *